Umeåtrippen

Oj vad längesen jag skrev ett vanligt inlägg här, det går trögt med bloggandet för min del alltså. Nu fick jag bara ett plötsligt sug.
I Fredags packade vi och for mot Umeå, jag och min lilla familj. Första stoppet blev några mil innan Umeå, på Nolia skogsmässa. Där hade vi verkligen tur med vädret, blev kanonväder som höll i sig resten av dagen. Vi mötte upp svärfar och gick runt där i cirka 2 timmar. Mina grabbar trivdes verkligen, dom hade nog kunnat vara där hela dagen. Vi fick gratis hamburgare & dryck och Abbe fick provsitta i flera maskiner.

Sedan for vi vidare till Kennet och Jonna. Det var ju första gången vi hälsade på dom där i Umeå och gud så fint dom hade, riktigt härlig lägenhet. Där blev vi iallafall bjudna på taccos, riktigt gott! Albin körde verkligen fullt ös tills han somnade. Då tog vi vuxna fram sällskapsspel & kortlek och hade det riktigt trevligt. 

Lördagen började med god frukost. Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till Leos Lekland. Behöver jag säga att Abbe var helnöjd? Herregud så roligt han hade. Där var det ännu högre växel och fart som gällde, han var alldeles svettig. Inte så konstigt när man kör på i 2 timmar, haha!
Efter det var det dags för stan. Tommy storshoppade, vilket inte hör till vanligheterna. Han köpte sig 2 par jeans, 2 par shorts, 1 kortärmad t-shirt, 2 långärmade t-shirts och 4 huvjackor. Och allt var på rea, 50%. Helnöjd var även han efter denna dag. Det enda jag köpte till mig själv var 4 st smycken till näsan. Vi åt sen lunch på Mc Donalds. Efter 4 timmar på stan var vi helt slut och for hem. Kennet & Jonna bjöd på god middag igen, kycklingfiléer & potatisgratäng och sallad. När Abbe somnade tog vi fram lite gott (han hade redan fått i sig alldeles för mycket sånt, haha) och satte på en film - "Little Fockers". Jag tyckte att den var helt okej.

I morse när vi klev upp blev det god frukost igen. Sedan plockade vi ihop och packade allt, gjorde oss i ordning och for hemåt. Vi har haft en riktig kanonhelg, man ville nästan inte åka hem. Men samtidigt så är det ju alltid skönt att komma hem. Förutom att jag fick börja med att städa, dvs damma, plocka och dammsuga. Imorgon tänkte jag torka golven. Handla hann jag också med och köpte med mig mat från pizzerian, kebabrulle åt jag och det satt inte alls fel. Nu sitter jag & älsklingen och slappar framför teven. Abbe somnade klockan åtta.
Imorgon är det dags för jobb och dagmamma igen... Här kommer några bilder från helgen :







Underbara unge


Kommentarer
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Här var det längesedan man var känner jag. Man hittar gamla bloggar när man startar en gammal dator minsann! SÅ stor er lilla gosse blivit!

2011-06-20 @ 10:54:56
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0