Sötaste barnen

Vi var som sagt på dop igår, hemma hos min bror Christoffer med familj. Sven Johan OSCAR var namnen på dopbarnet, han skötte sig helt exemplariskt hela tiden. Hans storebror Oliver var otroligt duktig när han ställde sig och sjöng "Gud som haver barnen kär" inför allihopa. Det var lagomt mycket folk, vi fyllde hela köket och det var först Malins egna smörgåstårtor som bjöds. Sedan blev det kaffe och ljuvligt god tårta.
Jag, Abbe och pappa skjutsade hem mormor till Långsele, handlade lite där och åkte hem.

Hugo kom hem till oss klockan 17, vi skulle vara barnvakt. Jag började med att ge grabbarna mat, sedan fick dom bada och sen lekte dom & busade för fullt med varandra. Det gick verkligen jättebra och dom trivdes så bra tillsammans. Jag bytte blöjor, tog på pyjamaser, fixade kvällsfika och borstade tänder. Fick känna lite hur det vore att ha två småbarn för ett halvt dygn, haha! Hugo ville inte riktigt sova, han var nog inte tillräckligt trött. Så jag fick lägga Abbe först istället, som somnade vid åtta. Pappa fick Hugo att somna halv nio. Sedan var det skönt att få lägga sig i soffan och pusta ut. Mamma jobbade ju kväll, så hon kom hem vid halv tio.
Abbe hade det jättejobbigt med hostan, det tog aldrig slut och det verkade göra väldigt ont för han grät och skrek. Han fick komma upp och mysa i min famn en stund, fick hostmedicin och lite dryck. Sedan la vi oss tillsammans i min säng och somnade ganska snabbt båda två och väldigt gott.

Idag blev det också massa bus med grabbarna, dom dansade och hade kul. Jag tog en massa fina bilder. Hugo blev hämtad klockan 13 och efter det åkte jag & Albin mot Ramsele. Därefter har det inte varit något speciellt, vi har tagit det lugnt och mått gott helt enkelt. Nu sover såklart mina älsklingar. Tommy jobbar förmiddag så han ska kliva upp halv fyra. Jag sitter och tittar på en film med Will Smith - "Jakten på lycka". När den slutar ska jag springa ner till tvättstugan och sen gå till sängs. Imorgon bitti blir det antagligen jobb och dagmamma som vanligt. Hoppas ni haft en bra helg?



Min älskade apunge ♥


Sötaste Hugo står och dansar ♥


Underbar bild på Hugo & mamma ♥


Badpojke nummer 1 plaskar


Badpojke nummer 2 plaskar


Och dom har väldigt roligt :)


Abbe sprang o släckte lampan så Hugo inte skulle bränna sig. Så söta!


Kommentarer
Postat av: Nilli

Hahahah vad goa dom är på den där bilden när dom skrattar i badet :)

Postat av: Maja

Men vilka underbara små pojkar vi har! Så fina bilder =) Tack så mycket för barnvaktisen ..Kram

2010-09-27 @ 09:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0