"Sove gott"

Morgonen startade lite ovanligt idag, jag vaknade och klev upp före Abbe för första gången någonsin (tror jag). Han var trött sen gårdagen och vaknade efter halv nio. Det första han sa när han vaknade och satte sig upp var "sove gott", så söt! Fick ringa både dagmamma och chefen för att säga att vi blev senare. Jag försökte skynda mig så gott det gick att göra oss klara. När vi sedan gick ut till vår frusna bil med is på rutorna så hittade jag ingen isskrapa. Det var bara att packa vagnen och traska iväg till dagmamman. Men inget ont som inte har nåt gott med sig, jag behöver ju motionen.

Kom till jobbet strax före halv elva. Där blev det fullt ös på slutet, dammsög hela lokalen noggrannt i över 1,5 timme. Hade så ont i kroppen efter det, var helt slut och blöt i svett. Då var det bara att ta vagnen & Abbe och gå hemåt, åh vad mina fötter värkte. På väg hem så satt lillgubben och sa "Abbe ledsen, knäppa kort". Dom hade ju fotografering på skolan idag och det hade inte gått så bra för Albin, jag som trodde att det skulle gå kanon när han var med dagmamma & barnen. Nej han hade grinat och grinat utan anledning och det gick inte att lirka eller roa honom. Men dom fick till en bild till slut iallafall, det visar sig sedan hur det blev.

Väl hemma så hade jag helst bara velat slänga omkull mig i soffan, men det blev matlagning och lite annat pyssel. Jag & Tommy åt bruna bönor med bacon, riktigt gott. Abbe fick hans favorit, potatisbullar med bacon & lingonsylt.
Ikväll ville Albin inte alls sova, det slutade med att han fick lägga sig med Tommy i våran säng. Jag har precis sett Idol röstningen, så bra att det blev Jay och Minnah. Nu ska jag snart börja tänka på refrängen...




Min tokiga unge  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0