V A S

Vård Av Sambo, är lite vad som gäller just nu. Stackars Tommy ligger fortfarande till sängs med 40 graders feber. När jag åkte på jobbet i morse fick jag en liten order. Jag skulle köpa Proviva jordgubb, apelsinfestisar med sugrör och alvedon. Självklart fixade jag det åt honom. Köpte även den nya Ballerina kladdkaka vanilj, som han ska få prova istället för mig, haha. Lite trist att det ska bli så här nu då det blivit helg och det var inte längesen sist heller. Just nu ligger han iallafall och snarkar ♥

Jag har gått ner 5 kg, det går ganska sakta men säkert nu. Har inte ätit sötsaker eller druckit coca-cola på cirka 3-4 veckor och försöker promenera varje dag. Jag hade velat ta vagnen i morse men vi var redan sena så det var bara att skrapa bilrutorna och köra. Funderar på om jag ska ta vagnen och hämta Abbe nu snart istället. Idag är det mycket bättre väder, solen tittar fram och det är ingen storm.
Det blir nog bara vanligt Fredagsmys här hemma ikväll och titta på Idol...



En härlig sommarbild på lillhjärtat ♥


Kommentarer
Postat av: Jessika

Åh vad jag tycker att du är duktig! :) Hälsa Tommy att han ska krya på sig och ge Albin en kram. Trevlig helg, kram!

2010-10-15 @ 15:55:36
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha, apelsinfestis med sugrör...inte lätt att vara "man" och förkyld ;)



Svar: Minns när jag också hade ögoninflammation så var det värst dom första dagarna. Så jag hoppas att det inte blir värre. Och det jobbigaste för Edvin nu är att han inte kan leka med Tore som han vill...



Kramar

2010-10-15 @ 18:11:44
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda.

Här hemma har vi VAF (vård av familj) haha.

Benny har ju inte varit bra på nån månad nu å nu ha ja dragit på mig något :( Å Hedda ha fått förkylningsastman .. den enda som är pigg är som vanligt Emanuel! Jobbigt när man aldrig få vara friska..



Hoppas Tommy kryar på sig snart! Å va mycke du ha gått ner! :) Duktig du är!

Du få gärna ge mig kilona som du tappar :P

2010-10-15 @ 18:43:39
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda.

Ah ja gillade den frisyren faktiskt:P Var jävligt skönt! Fast man längtade ju lite efter sitt långa hår där mellan varven..men nu när man väl har långt igen så..nja.. de komma aldrig bli som de var innan mina graviditeter. De är helt pajj :(

2010-10-18 @ 20:33:16
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda.

Näe håret blir ju aldrig som förut! Jag hade astjockt hår förut.. nu är de tunt som fan å bara hänger..så då känns de ju jävligt lockande att kapa av de igen. Inte lika kort som förra gången..utan som de var utväxt på bilderna ja la ut:P



Ja det är ju skit jobbigt när dom inte är ok. Emanuel hade lite hosta häromdagen men den är borta nu. Han kan harkla till sig ibland men annars så. Hedda börjar bli bättre också, tror jag. Det går lite i vågor =/ vi kör ju på för fullt med inhalatorn så ja tycker att de borde ge med sig =/



Förstår att du tycker att det går sakta..man vill ju att de ska gå så fort som möjligt, men skönt att de går neråt! :) Du är så duktig!

Benny tyckte att jag hade gått upp i vikt häromdagen, han tyckte att jag hade fått så roliga "love-handles" haha! Å ja själv tyckte att ja fått större röv och blivit lite rundare i ansiktet. å glad som ja va sprang ja till vågen och chockas över att jag hade gått NER 2½-3kg. Fattar ingenting.. men då ville ja gå och dö en aning.

Så drygt att man inte kan ge bort kilon hur man vill :P

2010-10-18 @ 20:44:41
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0