Ovanlig förmiddag

Vi vaknade klockan 7 av alarmet, men låg kvar och myste & drog oss en stund. Frukost till Abbe och vi gjorde oss i ordning. Tänkte vara hurtig och kanske bli lite piggare av den friska luften så jag satte Albin i vagnen och gick. När jag hade gått en bit så tittar jag på mobilen och hade 2 missade samtal av "chefen". Ringer upp henne och då var hon på vårdcentralen där hon bor och visste inte alls hur lång tid det skulle ta. Hon ville att jag skulle fixa en lapp att sätta upp på dörren till affären, så det fixade jag. Så synd att jag inte har någon nyckel till affären, för då hade jag ju kunnat öppna och börjat jobba.
Gick iallafall till dagmamman med Albin, där blev jag bjuden på kaffe. Vi surrade en massa och la lite pussel med barnen. Klockan gick och helt plötsligt var den efter 11, "chefen" var äntligen på väg. Då blev jag även bjuden på lunch där med dagmamma och barnen, riktigt gott och trevligt.
Sedan fick jag skynda ner på jobbet. Det var fullt ös hela tiden tills det var dags att hämta lilleman vid tre, blev lite surr då också innan vi tog vagnen och promenerade hemåt.

En lättsam middag, sedan lite plock. Grabbarna for iväg på byn en sväng och då tog jag tag i min garderob. Rensade lite, sorterade och vek allting så det blev bra igen. Drog dammsugaren lite snabbt i sovrummen eftersom hyresvärden och en byggare ska komma och kolla på sovrumsgolven imorgon bitti då vi inte är hemma. Då kan det ju inte vara hur skräpigt som helst. Får ta en noggrannare städning imorgon kanske.
Abbe somnade efter halv nio, Tommy la sig ungefär då han också. Sedan dess har jag bara suttit i soffan. Funderar på att försöka göra kväll i tid, för ovanlighetens skull? Satt uppe länge igår och höll på med framkallning av bilder. Det tar ju sån tid! Men det blir roligt när dom kommer i postlådan. Tror jag somnade efter 2 inatt och Albin vaknade några gånger under natten, han bökar så mycket också. Vaknade som sagt 7 och har kört på hela dagen, så jag börjar känns mig ganska trött...



En otroligt söt Abbe på Påsk
Hans "Mommi" Carina har tagit bilden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0