Busiga kusiner

Har inte riktigt haft tid att skriva något mer sen i förrgår. Igår kväll körde jag till Junsele med Kajsa & Ann. Det var ju trevligt att komma ut och träffa lite folk men annars var det väl inget speciellt. Riktigt jobbig körning för det var fruktansvärd dimma och jag tycker ju att det är nog jobbigt att köra i mörker. Men hem kom vi iallafall och jag somnade väl klockan 3. Alltså var jag den som fick sovmorgon i morse, lite väl länge. Men det kan vara skönt ibland, synd bara att jag inte blir ett dugg piggare av det.
Då klädde jag mig och tog en lång vagnpromenad med Albin. Än en gång blev det ganska misslyckat. Det var tänkt att han skulle somna, jag tror jag gick i 1,5-2 timmar utan resultat. Men det finns som sagt en mening med allt - jag får mer motion än jag hade tänkt. Bara promenaden blev 10 000 steg och det är ju framgång för mig. På tal om steg så är jag riktigt nöjd med min nya stegräknare, den är verkligen att rekomendera!

När jag kom hem hade jag huvudvärk som bara blev värre och värre. Det kan ju ha berott på att klockan var typ halv fyra, jag inte hade ätit nånting på hela dagen och varit ute o gått länge. Tog en migräntablett och la mig under en filt i soffan för att vila lite. Mina grabbar åkte bort på grillen och köpte hem mat, så jag syndade med ett skrovmål idag (men ingen läsk). Elin och grabbarna kom på kaffe, lek och mys. Som tur var gick min hemska huvudvärk över nästan helt ganska snabbt för ovanlighetens skull. Det berodde nog på maten och kaffet. Vi fick minsann några härliga skratt åt dom roliga kusinerna Edvin och Albin. Dom åkte hem vid halv sex för Albin började bli för trött och Edvin alldeles för busig. Då blev det mys med bokläsning i soffan, Abbe älskar när man läser och tittar i böcker. En flaska välling på det såklart och tandborstning & pyjamas. Han fick lägga sig vid sju, ikväll gick det bra att natta och gå ifrån honom, han somnade själv. Sedan dess har jag bara tagit det lugnt och njutit i soffan i min ensamhet. Tommy åkte iväg på festligheter med polarna. Abbe har redan hunnit vakna en gång...




Dom busiga kusinerna  ♥


Kommentarer
Postat av: Nilli

Jag förstår att det är jättejobbigt, jag tycker det är jobbigt med 3-4 kilo bara men du är ju på gång nu! Nu ska du bara komma in ordentligt i vanan så kommer det gå som på räls, till slut är det bara vanlig vardag där du inte tänker på att du inte äter godis eller "måste" gå ut och gå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0