4,5 kg

Har nu försvunnit från min kropp de senaste två veckorna och det känns underbart. Har inte ätit nå sötsaker på nästan två veckor nu, dvs godis, fikabröd, coca-cola eller annat slisk som jag brukade stoppa i mig varje dag annars. Det kunde lätt rinna ner 3 liter cola per dag. Dessutom har jag börjat promenera, inte så värst långa promenader än men cirka 4-6 km iallafall. Försöker gå varje dag, så länge vädret och hälsan tillåter. Ibland byter jag även ut någon måltid mot en Nutrilett shake och det fungerar utmärkt. Funderar på att testa Nutriletts kycklingsoppa också, verkar lite intressant.

Det känns ganska bra än så länge, förutom att jag tycker att det känns som lite tråkigt liv. Jag vet att jag kanske låter knäpp. Men jag tycker verkligen att det är tråkigt att inte kunna äta vad man vill, ta något gott till kaffet eller äta lite godis till kvällsmyset. Men det är ju så att vara fet eller överviktig. Jag ska försöka kämpa så gott jag bara kan nu. Framför allt att fortsätta promenera och kanske så småningom börja träna. Sedan när man hållit på ett tag så kan man ju få unna sig en pizza någon gång och lite godis på helgen eller så.
Har ju cirka 32 kg till att gå ner (för att få göra en efterlängtad bröstförminskning), så det är en lång väg kvar. Måste ha kämparglöd och självdisciplin, riktigt jävlar anamma! Tur att jag har en underbar familj, världens bästa, som gör mitt liv så bra i övrigt...


Beställde ju en stegräknade för nån vecka sedan, använde den bara ett tag och märkte att jag inte alls var nöjd med den. Antingen så är det en dålig sort för att den är ganska billig, 179 kr. Eller så är det helt enkelt något fel på den. För den har missat en massa steg när jag har varit ute och gått, verkar nästan kunna hänga sig. Har haft kontakt med stegräknare.se via mail nu i 2-3 dagar, väldigt trevligt bemötande har jag fått och bra service. Vi kom fram till att jag skulle byta. Hon skickade en ny till mig idag, sen ska jag skicka tillbaka den andra till dom och så behöver jag bara betala mellanskillnaden såklart. Det blev iallafall en Omron Walkingstyle 3, i färgen svart, för 329 kronor. Jag hade funderat på en sån och hon jag mailade med rekomenderade den starkt och sa att den är väldigt bra. Då är den ju värd det priset tycker jag, får hoppas att det stämmer och att jag blir nöjd.

Omron Walking Style III Svart

OMRON WALKING STYLE 3
Uppföljare till storsäljaren Walking Style II i slimmad design och fräscha färger.
Genom det nya aktivitetsläget kan du nu urskilja stegen från en specifik promenad. Precis som föregångaren har den en unik teknologi som gör att du kan hänga stegräknaren runt halsen, lägga den i byx eller jackfickan och faktiskt även ha den i väskan. Förutom att räkna dina steg och hur långt du gått får du även veta hur många kalorier och hur mycket fett du har förbränt. Den har också ett praktiskt 7-dagars minne som gör att du kan gå tillbaka och se dina resultat dag för dag. Den är validerad av finska UKK institutet vilket är ett bevis på dess enorma exakthet och precision.

Funktioner:
Stegräknare
Distansmätare
Kaloriförbrukning
Förbrukad Fettvolym
Aktivitetsläge
7-dagars Minne
Klocka

Säkerhetssnodd och halsrem medföljer!

Garanti: 2 år
Batteri: CR2032 (ingår)
Mått: 36x69x11 mm
Vikt: 19 g 

Kommentarer
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda.

Vad duktig du är! :)

Vi får ta en promenad någon dag!

2010-10-07 @ 23:41:58
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

GRYMT jobbat! Hejja dig! Wow! Det där är inget dåligt resultat på 2 veckor!

2010-10-08 @ 07:49:28
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Victoria

Bra jobbat Karin.

2010-10-08 @ 12:49:24
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Nilli

Det där låter bra det, jag tror du klarar det! Det låter som att du är på G och får du göra bröstförminskning som du vill så har du ju sannerligen ett annat mål än att "bara" gå ner i vikt!



Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0