Fever in the evening

Ja här hemma är det feberhärva som går just nu. Det räckte tydligen inte med en veckas isolering pga magsjuka. Albin har som sagt varit dålig sen tidiga Måndagsmorgonen och är inte bra än. Han har ju även små röda prickar över exakt hela kroppen som han haft hela tiden. Tänkte först att det var tredagarsfebern, men då brukar prickarna komma efter 3-4 dagar och dom brukar vara ovanligt pigg - det är inte Albin. Då funderade jag på Scharlakansfeber och det är ju inte att leka med, då måste man behandlas och det är väldigt smittsamt. Vi hade Distriktssköterskan på besök hos oss idag som fick titta på Albin och hon trodde inte att det var Scharlakansfeber eftersom han inte hade någon "smultrontunga". Hon trodde snarare att det var något "vanligt" virus som ger utslag, jag hoppas för gudarna att hon har rätt. 

Men nu var det min tur! Så antagligen är det ganska smittsamt detta också, jag har väl åkt på samma virus. Har kännt mig väldigt låg hela dagen, har varit jättejobbigt att vara ensam med en väldigt grinig (men söt) Albin. Det var skönt att vi hade besök av Anna-Carin några timmar ikväll iallafall, vi åt middag, fikade lite, surrade och försökte hålla Albin nöjd. 
Min hals har ömmat, varit svullen och jag har haft huvudvärk. Nu ikväll började värken i kroppen bara bli värre och värre, även huvudet. Ryser, fryser, frossar, och skakar. Kände till och med lite bröstsmärta en sväng. Kände att både pannan och kroppen bara blev hetare och hetare, jag är inte någon som får feber så ofta. Men kände nu att det verkligen var på G och mycket riktigt så visade örontermometern 39,4. (Vilket är ganska mycket för att vara jag). Nu får vi se hur det går för mig inatt och imorgon, ska bara härda ut för att se Greys Anatomy men sedan blir det nog sängen.

(Fick iallafall en glad och bra överraskning igår när jag kollade skatteåterbäringen på nätet, jag får en ganska bra summa och Tommy skulle få väldigt bra. Dessutom fick jag och Albin öppna hans paket från Polarn o Pyret i morse. Nånting roligt iallafall!)

Godnatt alla!


Mitt underbara älskade gotroll ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0