Twilight

Vilken underbar film! Såg den för första gången i förrgår och såg den ikväll igen, jag är helt enkelt förälskad. Framför allt i Edward Cullen såklart, han skulle gärna få bita mig faktiskt, haha! Vad har då hänt dom senaste dagarna? Inget speciellt tror jag, allt har varit som vanligt. Men i Tisdags åkte jag och Albin och hälsade på Helena med familj i Ovanmo. Det var väldigt trevligt, även om man mest fick hålla koll på Albin och jaga honom. Överallt och ingenstans, är nog hans motto. Igår var vi på bvc där det var läkarkontroll och 1-årsspruta för min lilla prins. Varför det blev så sent vet jag inte, det är tydligen svårt med läkaren och tider här i lilla Ramsele. Det är såklart inte roligt att hålla fast sin lilla son medan han först skriker av ilska just för att man håller fast och sedan när han skriker då dom sticker en spruta i varje ben som gör ont. Men i det stora hela gick det ganska bra, det gick över relativt snabbt. Han vägde 10,6 kg och var 82 cm lång, så han växer ju iallafall. Det var nog jobbigt för att han var så fruktansvärt trött också. Så vi åkte hem så han fick flaskan och sova. Han sov i över 2 timmar då, sedan var han ändå trött, han var väldigt grinig, lite varm och verkade ha ont i benen. Så han fick alvedon. Sedan lekte vi, busade och såg på tv som vanligt. Idag hämtade vi honom hos dagmamman tillsammans, gick på ica och handlade, sedan fick han sova och Tommy åkte på jobbet. Senare hälsade vi på Anneli, Mathias och Max. Där blev det lite lek, skratt och kaffe. Anneli gjorde pannkakor och blåbärssylt som även Albin fick smaka, tyvärr blev det inget bra betyg från honom just då. Jag vet inte om han tyckte det var lite surt :) Åkte hem, åt middag och tog ett bad. Sedan somnade han strax efter sju, skönt! Nu är jag så trött att jag skulle kunna slita ut ögonen, så jag hoppas att jag somnar snart. Imorrn är det dagmamma som gäller för Albin, vi ska väl packa och greja lite här hemma. Jag måste nog vila lite också, har inte blivit nånting av det den här veckan. Sen åker vi till Trolldalen!

Kommentarer
Postat av: Annette

Hej vännen!

Först måste jag bara säga stort tack för det fina kortet på Albin :) nu har jag två charmörer i mitt rum ;) hihi



Roligt att Albin fick testa pannkakor.. konstigt att han inte gillade det, de flesta barn gör ju det. Kanske han gillar det utan sylten? Jag åt ju i princip bara pannkaka och gröt hela min uppväxt :P



Ha en riktigt trevlig helg i Trolldalen! Hälsa familjen.

Kramar

2010-01-16 @ 16:38:18
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0