Lugn Söndag

Den här helgen har varit lugn och relativt bra, om man bortser från den här jävla migränen och ryggvärken som håller på att göra mig tokig emellanåt.
I Fredags var det ju egentligen meningen att jag skulle få gå ut en kväll, skulle åka med Kajsa till Junsele på dans. Jag hade inte ens tänkt dricka utan jag hade tänkt köra. Ville bara komma ut och träffa lite folk, eftersom det senast var på laxfestivalen i somras. Det började det med att en fjäder bak hade gått av på min Mondeo och kan inte lagas förrän på Tisdag, så den gick alltså inte att köra. Det var dessutom över 20 grader kallt och hade ingen lust att köra en liten gammal iskall sierra i den kylan, eftersom värmen inte fungerar i den. Till slutet av kvällen fick jag även migrän, pinade mig igenom Lets Dance och tittade en kort stund på en film men sedan la jag mig i sängen. Så med facit i handen så är jag glad att jag aldrig åkte iväg nånting, men vilken Fredag kväll sen? Haha, just my luck!

Lördagsmorgonen började med en väl behövlig sovmorgon, vilket var underbart. Det är så knepigt, för jag känner mig verkligen aldrig utvilad. Det kan jag tycka är lite jobbigt. Det är otroligt skönt när jag väl får ligga kvar och somna om och självklart väldigt uppskattat. Men jag skulle ju önska att jag någon gång kan få känna mig pigg & utvilad, mer än på kvällarna då jag helst skulle önska att det vore tvärtom. Ja, jag är väl inte normal helt enkelt... Huvudvärken var kvar hela gårdagen också och på kvällen blev det till mirgän, så jag fick ta migräntablett igen och gå och lägga mig. På dagen tränade jag litegrann för att jag kände mig tvungen, trotsade huvudvärken! På eftermiddagen beställde vi mat från pizzerian, jag var så lur på om jag skulle synda lite och unna mig en kebabrulle. Men ängeln landade på min axel och jag bestämde mig för en sallad - mot min vilja. Den var god, men mitt behov blev inte alls tillfredställt. Jag ville helst ha en pizza med dubbel botten och extra ost, som Tommy tog. Jag kände hur munnen fylldes med dreggel, mums!

Idag har det verkligen varit lugnt, som en Söndag ska vara. Vaknade klockan 6.30, klev upp med Albin medan Tommy fick ligga kvar till 10.30. Jag & mitt lilla hjärta åt frukost, lekte lite och tittade på tv. Sedan gick han till hallen och försökte ta på sig sina skor, jag antar att han ville ut. Men han var så himla trött, så jag kände att det inte var någon idé. Jag lyckades sova ner honom klockan 11.
Han vaknade efter 1,5 timme och då fick han lunch, vilket han åt bra. Sedan klädde han & Tommy på sig och for iväg till Ovanmo för lite lek & umgänge med Elin & Edvin. Jag stannade hemma för att eventuellt få nånting gjort, men det enda jag gjorde var att träna lite. Stod på crossen i nästan 10 minuter, och det är ganska bra för att vara jag. Sedan tränade jag även armarna lite med mitt band, det tog på! Sedan ringer det på dörren, svettig och jävlig gick jag och öppnade. Det var våran vän Göran. Gud så längesen man hade honom på besök, många månader sen. Då fick jag ringa hem Tommy & Albin. Albin fick en present av Göran, som han köpte på Swedband Arena igår, en jättefin Modo-mjukdress i storlek 86/92. Provade den såklart på en gång, t.o.m Albin gillade den eftersom han känner igen Modo-märket och vet att det är hockey. Han fick posa lite med dressen och hockeyhjälmen, fick inte så bra bilder men gud så söt han var! Världens snällaste Göran som lägger så mycket pengar på våran son. Vi fikade lite, jag fick kaffe medan dom andra även fick fikabröd.
Sedan har det bara varit lek & bus hela kvällen här hemma, Albin har verkligen varit upp i varv. Det var antagligen det som gjorde att han var djuriskt trött redan vid klockan 18, men han fick lägga sig vid 19.30. Det har varit en bra dag!




Kommentarer
Postat av: unique

Jo, det är nog normalt med var 4:e timme, men känns lite konstigt när hon ätit varannan innan. Fast jag tror lätt jag kan vänja mig vid detta hahahaha

2010-02-01 @ 11:20:52
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Annette

Guuud så stolt jag är över dig vännen! :)

Du är så duktig, jag hoppas att du känner det själv också. Det är inte lätt att kämpa emot ett beroende!

KRAMAR

2010-02-01 @ 21:08:24
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0