Vidrig syssla

Natten var ganska jobbig, som vanligt. Jag & Albin klev upp 7.45 och då blev det lite stressigt för min del. Gjorde i ordning frukost åt gubben, bytte blöja och klädde på honom kläderna, klädde på mig och gjorde mig i ordning. På med ytterkläderna och skjutsade Albin till dagmamma. Gick jättebra att lämna honom, han blev glad av att träffa kusin Edvin. Edvin gav mig en riktigt go kram direkt vi kom, som han gjort flera gånger nu, sötknopp! Albin fick sätta sig i vagnen och dom styrde mot kyrkis, där dom är på Tisdagar.

Elin följde med mig hem, vi drack kaffe och surrade i 1,5 timme. Det var väldigt trevligt, tiden rann iväg fort. Hämtade Albin på kyrkis, sen hem och fixa lunch. Han fick fiskbullar & potatis, men åt inget vidare idag. Det var nog för att han var så otroligt trött. Han äter alltid sämre när han är trött, och det tror väl jag det? Sedan sov jag ner honom till klockan 12. Då passade jag på att ta en lång dusch, rakade benen osv. Väldigt behövligt! Gjorde mig i ordning så att jag var klar, sedan var det bara att vänta. Hade hoppats att Albin skulle sova till två, men jag hann inte ens sätta mig ner så vaknade han och ville inte somna om. Då var det bara att vänta in vår älskade Kajsa, som kom vid halv två och få i Albin lite mellis. Sedan for jag iväg till Vårdcentralen där jag gjorde mitt första cellprov, det gick bra och väldigt fort.

Så jag passade på att handla medan jag ändå var på byn. Ville köpa nåt åt Kajsa för att hon var så snäll och ställde upp i nöd. Men hittade inget speciellt, så det fick bli en liten kartong med chokladhjärtan. När jag svängde in på gården så såg jag Albin i fönstret. Han stod på en stol och tittade ut. Det hade gått bra för dom här hemma. Kajsa åkte iväg och vi började invänta pappa Tommy. Han blev så glad när Tommy kom hem, som vanligt. Bus & lek! Vi gav pappa Alla Hjärtans dag-presenten idag, Magnus Wernbloms bok som han velat ha i över 1 år. Det var en bok till mig själv också - Män som hatar kvinnor. Sedan blev det middag och efter det åkte mina grabbar iväg på byn en sväng.

Jag tog mig an något som jag tycker är det vidrigaste man kan göra, rensa genom hela handfatet. Usch och blä! Men vilken skillnad det blev, rengjorde även toaletten. Sedan satte jag igång och provade min nya tränings-dvd, var ganska bra övningar även om det inte var den bästa träningsfilmen.
Albin somnade före 8 och Tommy låg då också i sängen eftersom han ska upp tidigt. Jag har suttit här med datorn framför teven med tekoppen bredvid. Beställde från Gina Tricot igen, två billiga plagg. Nu ska jag kika vidare...

Kommentarer
Postat av: M.

Ja hon är en munter liten dam :P

Ja hon älskar gåstolen! Men ja vet inte om "instrumentpanelen" funkar som den ska, men den är ju begagnad så förväntade mig egentligen inte att den skulle funka helt 100:) Huvudsaken hon kan springa runt i den :)



Okej :) Men fränt ändå att han kunde vissla så tidigt:D Storasyrran kan ju inte ens vissla, å hon är 25 iår. hahahah.



Hur mår ni där uppe? Här äre svinvarmt :O +14 hade vi nu ikväll :O

2010-02-02 @ 22:26:41
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0