Veklingar

Är vi allihopa! Nu har det gått tre dagar sen jag skrev här, har inte ens suttit vid datorn. I Fredags blev som sagt Albin sjuk, vilket höll i sig hela helgen och början av denna vecka. Han är fortfarande inte helt bra men fick åka till dagmamma idag för han var lite piggare och ingen feber. Han behövde nog få komma iväg också efter att ha varit hemma sen i Fredags med två trötta föräldrar.
I Söndags började även Tommy bli dålig. Han klev ändå upp och jobbade tidigt på Måndag morgon men mådde verkligen inte bra. Så igår och idag har han varit hemma från jobbet för första gången sen han började för nästan ett år sedan. Nu känner han sig lite bättre och ska upp tidigt och jobba imorrn. Kollade tempen på Albin ikväll och då hade han lite feber, igen. Jag hoppas att det går över tills imorgon, han sover iallafall gott än så länge. Vi har haft flera jobbiga nätter hittills. Jag är inte heller helt kry, kan jag ju tillägga. Är sjukligt trött, som vanligt. Men är även lite snorig, har ont i hela kroppen, ont i halsen och huvudvärk. Det tråkiga är ju att jag inte haft någon ork till att träna, vi har inte ens varit ute nånting. Äsch, vi hoppas på bättringsvägar snart iallafall!

Har trots allt fått lite gjort här hemma - plockat och torkat här och där, vattnat blommor, kört en diskmaskin, tvättat flera tvättar, vikt en massa ren tvätt, rensat bland Albins kläder (han behöver verkligen mycket nytt nu) och tagit ner saker till förrådet. Har även dammsugit hela lägenheten väldigt noga, vilket jag får lida för nu - har skrämmande ont i ryggen!

På viktfronten står det ganska still just för tillfället, jag äter som vanligt. Försöker äta så regelbundet jag kan och inte alltför onyttigt, men jag är fortfarande inte så himla noga när det gäller kosten. Alltså jag går inte stenhårt på någon diet. Men jag äter inga sötsaker eller annat slisk. Nu på slutet har det som sagt inte blivit så mycket tränat heller (har bara tränat armarna lite och gjort några situps), hoppas att det blir ändring på det snart. Men det krävs ju ork och energi. Dricker mycket vatten och mycket te, vilket gör att jag pissar nästan hela tiden. Tänk när jag hällde i mig minst 1,5 liter cola per dag, nu har jag inte druckit en droppe cola på över en månad! Tror inte att jag kan smaka på en droppe heller, för då är jag fast där igen. Det är som ett missbruk, man blir som en alkoholist.

På Fredag ska vi åka till mamma & pappa när Tommy slutat jobbet. Ska ska bli roligt, då var det ju 2 veckor sen vi sågs och det är länge för mig. Och för Albin, som älskar mormor & morfar! Vi blir där hela helgen, blir nog kanon. Se Lets Dance, äta något gott kanske, se någon film och bara mysa. Ska bli roligt att se hur det går för pappa i köket också, dom håller på att göra om allting där. Om allt går som det ska så kanske jag och Tommy ska åka till Helena & Dennis på Lördag för att ha en trevlig kväll. Det var jättelängesen vi träffades, framför allt träffades och umgicks. Det värsta är att vi inte ens har varit till dom sen dom fick lilla Oscar i Maj förra året, jag skäms. Har t.o.m haft presenten liggandes här hemma sen dess. Vore roligt om vi kan ses, men där hemma har dom haft magsjuka allihopa så vi får väl se om dom hinner tillfriskna helt. I vilket fall så ska det bli roligt att åka till Trolldalen och mysa, Albin lär nog uppskatta det mest skulle jag tro.

Just nu sitter jag som vanligt framför teven, med en snus under läppen och har precis druckit upp min tekopp. Mina grabbar ligger som sagt redan och sover. Jag funderar på att lägga mig i sängen snart och titta på några Svensson-avsnitt. Hoppas sedan på att få drömma nånting trevligt, kanske om en ny tv? Håller ju på att spara ihop till en ny tv, en platt sådan. Än är det några tusenlappar kvar, men det dröjer nog inte så länge tills jag får köpa något jag längtat efter i 3 års tid. Har aldrig riktigt haft råd att spara ihop pengar till det, men nu så! 
Natten till idag hade jag ingen trevlig dröm, jag drömde att min lilla prins hade brutit foten och att en benpipa stack ut. Det knepiga var att när han vaknade i morse och han fick komma in till oss så "sa han" att han hade ont i foten...
Nu börjar detta bli alldeles för långdraget, så jag måste väl sätta punkt här. Får se när jag återkommer, och får se hur vi mår imorgon. Håll tummarna!


Lillskrutten tittar på Händige Manny ♥

Han har blivit mer och mer intresserad av teven nu. Playhouse Disney-kanalen går på högvarv nästan hela dagarna här hemma.
Hans favoriter just nu är Händige Manny, Musses klubbhus, Chuggington och Nalle Puh.



Kommentarer
Postat av: Annette

Vad roligt att du ville titta in med ett inlägg :) alltid lika roligt att läsa om eran vardag.

Skönt att sjuklingarna börjar bli friska! Jobbigt att vara sjuk, helst då man har många saker man vill göra.

Tänk att det redan har gått en månad Karin!! Du kämpar på bra tycker jag.. Mitt sket sig för länge sen :( hur går det med sötsuget, börjar det klinga av lite grann i alla fall ?

Kram

2010-02-19 @ 11:44:46
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0