Min fina Gina

Jaa, jag tog och klickade hem en beställning från Gina igår igen. Men bara två billiga plagg denna gång. Kunde inte låta bli, mest för att jag hittade en nyinkommen t-shirt jag gärna ville ha. Jag tänkte att om jag skulle vänta så skulle min storlek säkert ta slut, sakerna tar ju slut så fort där. Och så tog jag ett till långt svart linne. Jag vet inte hur många av deras långa linnen jag har, men man kan inte ha för många, dom är ju super!
Tyvärr kan jag inte visa bilden på tischan eftersom det inte går att kopiera från sidan...


Kommentarer
Postat av: MammaIda

Hinner du med att vila själv eller göra något då han är hos dagmamman?

Utan dagis så skulle jag inte stå på bena idag, hade aldrig kunnat tro att det skulle vara så här påfrestande att vara gravid samtidigt som man har en trotsig 1,5 årig prinsessa :)

Klart hon inte trotsar varje dag men när hon gör det så tar det på de få krafter man har..

Så dagis och även pappa T är bäst :)

Det är tur man har så pass mycket hjälp som vi har, min mamma hjälper till så otroligt mycket och även Tobias föräldrar.

Man är bortskämd :)

Kram!

2010-02-03 @ 10:56:29
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: M.

Haha ^^,

Ja alltså, vilka knappar är det som ska fungera egentligen? För på Heddas är det bara dom där rundade "triangelformade" förutom dom blåa då.

Men ska man kunna trycka på dom där siffrorna å dom andra filurerna?

Å så tycker jag att ljudet låter lite..ojämnt och ihåligt. Även fast jag har bytt batterier:P Men som sagt, det kanske var en väldigt dregglig unge som hade den innan så det kanske har blivit nån kortslutning :P haha.



Ah jo, det stod +14 igår, idag +36!haha. Antagligen nå fel på termometern. haha. För just nu är det rena rama snöstormen ute! Går inte att gå ut..

Så tvivlar på att det är så varmt faktiskt :P

Men igår mitt på dagen var det +4 så det var antagligen iaf 0gradigt ute :)

Trist när det ska vara så kallt hemma =/ Man kan ju knappt göra något. Men ändå..jag har ändå den kylan än vädret här nere! Så jävla rått å kallt.

2010-02-03 @ 14:41:35
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag älskar också Gina. Var dit idag ock köpte en tunika på rea. Jag har redan två i andra färger av den tunikan.

2010-02-03 @ 19:37:40
Postat av: M.

Ja funderar också på att ta bort batterierna, låter ju förbannat högt! Man undrar ju hur det kan vara godkänt med sådär högt =/



Ja det ska bli så skönt att slippa pälsa på så mkt kläder när man ska gå ut! Speciellt Hedda och Emanuel.

2010-02-03 @ 20:40:00
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Annette

Klickade även jag hem ett par plagg från Gina nu i veckan... tyvärr för lite mer pengar än vad jag borde, men jag lovade mig själv att inte köpa några mer kläder nu fram till sommaren. Har ju beställt från Ellos med som du vet. Tror du jag kommer att klara mig från att köpa något mer ?? Man kan ju alltid hoppas, och medan man gör det så vill jag bara att det jag nu har beställt ska komma :)

Kram

2010-02-03 @ 20:45:43
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: MammaIda

Ja hon är för de mesta glad och snäll, ofast då det är nå tjureri så är det för tänderna.. De biter hårt på henne och gör så ont!



Det är mestdels min mamma som hjälper till, pappa bo långt härifrån och tobias pappa jobbar samma tider som han varje vecka och hans mamma är sjuk nu. Så de hjälper oss så gott de kan och minsta lilla är värt SÅ mycket!



Du måste säga till nästa gång ni är i stan, ni vet ju vart vi bor!!! :)



Kram!

2010-02-03 @ 21:04:47
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: M.

Ja den låter riktigt högt..å skorrande liksom. Hedda få väl tinnitus snart :P haha.



Ah jo men så är ja med :P Jacka, skor å mössa sen är ja klar :P

2010-02-03 @ 21:32:09
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Men hua =/ Det kan inte vara skönt =/ Hur lyckades du då?



Haha ja tjocksockar å långkallingar har jag på mig dygne runt så det är liksom redan kirrat på mig :P

Man vill ju att det ska gå fort ut ;)

2010-02-03 @ 21:37:27
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Haha ja å de räcker ju att pälsa på dom, så mkt kläder som dom må ha på sig :P



Vad gör du veckan som kommer? Tänkte om man kanske skulle få fingret ur röven å se hur ni bor nångång :P

2010-02-03 @ 22:10:56
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Är så le de där jäkla tänderna nu, hoppas hon är bättre idag då jag hämta hon på dagis :)

Jo, klart hon får alvedon och det är tur de hjälper . Ibland får hon Ipren också och den hjälper ännu bättre, har Albin prova den?

Här hemma tar vi alvedon och Ipren varann gång, det var det bästa sa barnläkaren vi träffade då hon fick feberkramp. Även att flytande är snäppet bättre. Tur att hon gillar smakerna på två två iaf. "NammNamm" :)



Ja precis, vore skitskoj att hitta på något så barnen får röja lite!! :)



Kram

2010-02-04 @ 12:21:55
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ipren fungerar bättre på Julia än vad Alvedon gör.

Det var inte förän vi var in med gumman som barnläkaren sa att vi skulle prova Ipren, trodde inte ens att det fanns flytande till barn . :)



Precis, eftermiddagsveckorna är heeemsk. Speciellt nu när jag är gravid. Annars så tyckte jag att det var skönt förut :D haha! Hemsk man är ;)



kram!

2010-02-04 @ 21:59:34
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ja, ni får prova en flaska Ipren :)



Det är väldigt påfrestande jobb pch får de inte den sömn de behöver så är det ju farligt. det krävs ju 100% uppmärksamhet hela tiden som chaufför!

Jag skulle nog inte palla jobba ett sånt där jobb ..



Kram!

2010-02-04 @ 22:17:44
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ja, konstigt nog blir det ju såklart en vana som de lär sig leva med, Tobias har ju alltid kört lastbil så.. Men det måste ta stryk på koppen att ena veckan kör ett dygn och nästa vecka ett annat dygn, stackars kropp!



Tobias gillar snacka lastbilar , OOOJA :P



Kram!

2010-02-05 @ 22:09:14
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0