Glad överraskning

Det har varit lite tungt i några veckor nu, alltså lite extra tungt. Är ju otroligt trött, less och smådeppad, har mycket värk och så har det varit jobbigt på nätterna & slitsamt på dagarna. Igår skjutsade jag Albin till dagmamma på morgonen, som alltid. Sedan fanns det litegrann att göra här hemma, men det blev tyvärr ingen träning eftersom tröttheten och huvudvärken satt i som vanligt. Så när jag var klar med det viktigaste la jag mig i soffan framför teven för att vila en liten stund tills jag skulle hämta min lilla prupp. Helt plötsligt får jag ett sms av mamma där det stod "Koka kaffe mamma" och en flörtgubbe. Det är ett uttryck som jag sa till henne när jag var några år gammal, och hon brukar ibland skriva så när hon är på väg hit till oss och vill att jag ska sätta på kaffet. Jag funderade om hon verkligen var på väg, men det kunde hon ju inte vara, hon jobbade ju kväll? Men efter några minuter öppnas dörren, och in kommer MAMMA! Snacka om att jag blev glad. Då hade hon tagit semester gårdagen och idag och ska vara här tills på Söndag. Kan inte beskriva hur underbart, roligt, härligt och passande det är. Mamma & pappa skulle ju komma imorgon egentligen, och pappa kommer imorgon när han jobbat klart på sin loppis. Då ska han måla och sätta nya golvlister i våran hall. Jag och min hyresvärd har bytt golvet idag, vilket också känns underbart! Nu är det ljust och snyggt, ett grått klickgolv. Innan var det en gammal mörk grön medaljongmatta från 60-talet, så man kan säga att det blev skillnad. Det blir trevligt imorgon när det blir ljusa väggar också, våran hall är så liten och har en mörk tapet just nu så det blir så möskt och trist.

Det jag vill komma till är att jag har världens bästa föräldrar! Ställer upp med allt. Mamma har hjälpt mycket med Albin och lite andra saker och pappa står mest för att fixa saker åt oss och sköta det praktiska i hemmet (som att måla, tapetsera och fixa). Förut då vi hade väldigt dåligt ställt, innan Tommy började jobba, så ställde dom även upp med att hjälpa till lite ekonomiskt. Om jag ska vara helt ärlig så kan jag ju även berätta att pappa fortfarande har en pärm hemma hos dom som det står "Karin" på, där han förvarar en massa viktiga papper. Mest för att jag är en riktig slarver, dålig på sånt. Dom har skött mycket sådant åt mig, alltid. Vet inte hur det skulle ha gått med allt annars? Så på den biten, blir jag nog aldrig riktigt vuxen tror jag. Jag är nog till en liten del en curlingdotter, men det skäms jag inte för. Jag har ju skött mycket själv också, jobbat och klarat mig själv på det viset. Aldrig blivit bortskämd med pengar och saker, det har varit på en normal nivå. Däremot så har jag blivit "bortskämd" med kärlek, även om man inte ska kalla det bortskämd. Men det har jag!

Idag har ryggen varit helt fruktansvärd. Har såklart mens igen nu och då blir det mycket värre med värken, fattar inte varför men så är det. Finnar får jag också, men det är ju vanligt. Albin har myst järnet med mormor, ojojoj. Mamma säger "Är Albin mormors älskling"? Då nickar Albin och säger a-mm! Dom har varit ute och åkt pulka också, så söta så. Jag knäppte mycket kort.
Nu sover Albin gott, vi flyttade in hans säng in till oss i förrgår. Var ju tvugna att testa och se om det blev bättre med hans sömn. Och hittills har dessa två nätter varit bättre. Han har vaknat flera gånger, men inte alls hållit på som han gjort så mycket nu på slutet - vaknat och varit vaken flera timmar. Så vi får se hur det fortsätter, men han får fortsätta sova i sin säng inne hos oss om det går bättre. Vad gör man inte för att både Albin och vi ska ha det bättre på nätterna? Jag struntar i vad någon tycker, jag vet ju själv hur det känns och det är ju huvudsaken.
Jag och mamma myser i varsin soffa framför Lets Dance, med varsin kaffekopp. Mamma äter lite choklad, för det vill hon ha på helgen. Men jag håller mig till mina nötter. Tommy åkte iväg för att hälsa på Jim, så vi brudar är för oss själva. Jag hoppas att Albin fortsätter sova gott länge till. Vi ska fortsätta må gott ett tag till innan vi hoppar i sängen och inväntar en Lördag med mycket sysslor och mera mys.




Mormormys ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0