Litet kalas

Denna dag började klockan 7 i morse, efter en lite småbökig natt som vanligt. Albin fick såklart frukost, sedan blev det lite lek och tv-tittande. Han somnade en förmiddagslur på ungefär en timme. När han vaknade stressade jag med att plocka ihop det värsta här hemma lite snabbt. Klädde på Albin och så drog vi på byn. Tommy tog Jims bil och körde hem till honom. Jag & Albin gick in på ica och handlade en massa fika, hämtade Tommy och sedan hem där vårat besök redan satt i bilen på gården och väntade. Det var Anneli och Max! Dom kom för att gratta Albin i efterskott, han fick så himla fin och rolig present. En cd-spelare för barn, som även har en microfon man kan prata & sjunga i, eller "prata i telefon" som Albin använde den till. Goplutten! Men den är så himla bra den där grejen, såg en likadan hemma hos dom då Max hade fått den i present. Den är färggrann, stöttålig, väldigt söt och man kan gå runt och bära på den. Så den är perfekt för småttingar. Max och Albin var så söta när dom gick omkring här hemma, så roligt när det kommer barn hit, det gillar Abbe.

(Det är ungefär en sån här han fick av Max, men den ser helt annorlunda ut)

Vi fikade såklart en massa, surrade och hade trevligt. Sedan skjutsade jag hem dom eftersom det verkade vara något fel på deras bil. Innan vi for kom Stellan (Tommys bror), Vicky och deras gudomligt söta lilla Tilda. Det blev såklart en massa mys med henne, hon är så snäll, go och glad! Det blev lite mera fika och prat och Albin fick ännu en fin present - en skottkärra, röd! Så fort han såg den lät han som en bil, som han oftast gör åt det mesta - bbrrrrrmmmmm! Av Tilda fick han även två jättefina kort på henne, som han hade önskat sig. Dom ska få en ram så småningom...
På slutet blev han väldigt trött och arg. Jag gjorde i ordning flaskan, besöket åkte hem och jag tänkte att Albin skulle sova. Gav honom flaskan, han somnade i min famn. Tyvärr vaknade han i sängen lika fort och sedan var det kört! Då blir man väldigt less kan jag säga, eftersom klockan egentligen redan var alldeles för mycket. Men det var bara att gilla läget, ge Albin middag och leka litegrann. Jag var så fruktansvärt trött, helt slut kände jag mig. Så Tommy tog Albin och for iväg en sväng med bilen, så jag låg i soffan och slöade lite framför datorn. Albin fick sova en stund i bilen, när dom kom hem var han nyvaken och fortfarande väldigt trött. Tommy satte sig i sackosäcken med Albin i famnen och han slocknade direkt. Han var helt deckad, sov så gott och ville inte alls vakna. Det är inte så ofta han är så, så vi struntade i klockan och lät honom sova ett tag.
Då somnade han klockan nio ikväll ändå, det trodde jag aldrig. Men han var tydligen väldigt trött!
Jag och Tommy har då spenderat resten av tiden i vardagsrummet, han vid teven och jag vid datorn. Nu funderar vi på att lägga oss snart. Vilken Lördag kväll! Men det är ju en dag imorgon också...

Det sämsta på hela dagen var att batteriet i kameran var slut, så det blidde inga bilder alls.

Min snygging häromdagen

Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

heeej.. nu är jag "back in the game".. har varit dålig på att svara på kommentarer under sommaren men jag tar igen det nu. allt bra med dig? kram

2009-09-13 @ 01:12:29
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha! Bra bild Karin, det ser ut som om Albin är värsta 100 meters löparen, redo för sin spurt! :) hihi

2009-09-13 @ 16:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0