Blåsiga dagar

Ja, idag har det varit ett fruktansvärt blåsväder, precis som igår. Kallt som attan! Men jag och Albin blev lite less här hemma, trotsade vädret, klädde på oss, tog vagnen och gick iväg mot byn. Albin satt så nöjd hela vägen, nermysad under filten med sin älskade snuttis. Vi började med att gå in till frissan Maria för att boka en tid åt mig, det var då på tiden! Den 22:a Oktober fick jag tid, bara att hoppas att antingen Tommy är hemma eller att det kanske finns någon barnvakt i två timmar. Då ska det både klippas, färgas och slingas och jag längtar verkligen. Jag är less på att se ut som något katten släpat in...

Igår kväll fick Tommy vara med Albin medan jag började städa borta i gamla lägenheten. Jag kan säga att det verkligen inte är lätt då man inte har något vatten, det har blivit avstängt för någon vecka sedan. Men jag putsade alla fönster både invändigt och utvändigt, frostade av frysen och sedan tog jag badrummet. När jag hade svabbat av allting där inne fick jag ringa Tommy, så fick han fylla en hink med vatten på OK så att jag kunde skölja av allt. Sedan fick det vara nog, klockan var nästan åtta och Albin var väldigt grinig, trött och mammig. Så vi åkte hem och la honom.

Det var meningen att jag skulle fortsätta städningen där borta idag, eller ikväll. Men det blev inte så, jag har haft ont i huvudet och varit så trött. Och jag har dessutom pratat med våran f.d hyresvärd och det var ingen panik heller eftersom det inte är någon som ska bo där, eller ens köpt huset. Får försöka mig på det imorgon eller på Fredag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0