Snart jul!

Herregud, julen närmar sig med stormsteg. Snart bara en månad kvar och alldeles snart är det första advent. Jag tyckte inte det var längesen det var julafton, och våran söta lilla tomtenisse var 4 månader gammal. Då ammade han, hade stora fontänkräkningar och kolik, bland annat. Men han var världens sötaste pojke och gjorde sina föräldrar otroligt lyckliga ändå förstås! ♥

Jag älskar verkligen julen, så jag längtar såklart. Alla fina saker, pyntet & granen, musiken, maten & baket, klapparna, alla glada barn - Ja allt som hör julen till. Jag har liksom växt ifrån den där spänningen och glädjen jag hade förr. Jag vill inte ens ha några julklappar, utan nu är det barnen man glädjs åt. Det är dom man ger alla julklappar och blir lycklig av att titta på. Gud vad vuxen man blivit? Haha! 

Det som blir väldigt tråkigt med detta år är att min mamma kommer att jobba kväll, mellan klockan 15 och 21. För första gången på mina 22 år så ska hon jobba kväll och det känns löjligt tungt faktiskt. Men det får lov att gå, kan inte göra så mycket åt det. Sedan så kommer man väl vara alldeles blöt i svett av att jaga och hålla koll på våran vilda lilla buse också. Men det är tur att han även kommer att ha ganska många att leka och mysa med :)


Våran alldeles egna tomtenisse - julen 08 ♥


Familjen ♥


Kommentarer
Postat av: M.

Tackar:) Nu ska vi bara köpa tapeter till Heddas rum sen är de klart:) Fast ska måla om hennes gråa byrå också och byta knoppar på den :)



Äsch! Vad gör de om du inte är i någon form? Det är inte jag heller, även fast det kanske inte syns. Men jag är jävulska otränad och har ingen som helst kondition:P



När var det han började med inskolningen?

2009-11-21 @ 11:50:52
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilken fin liten nisse ni hade. :)

Jag tycker också det går i riktig raketfart nu! Vi har ju Ludwigs födelsedag 22 december också så detta som är kvar innan jul kommer gå i ett rasande tempo. :)



Hoppas ni får en riktigt fin helg!

Kram

2009-11-21 @ 11:59:25
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Så himla skönt och höra!! Har tänkt på dom massor, du kan ju hälsa om du vill :)



Söt liten tomtenisse ni hade förra året ;)

2009-11-21 @ 14:50:39
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: MammaIda

De är otroligt vad våra små troll kan charma oss :)



Ja, alla säger att Julia är lik mig och Albin är en KOPIA av Tommy. Helt sjukt vad lik man kan vara allstå :D



Kram!

2009-11-21 @ 21:34:01
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Kadri

men vilken gullig liten

2009-11-22 @ 22:01:56
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Emma

Härliga bilder, jag ser framemot ett julkort med er i ;)



Jag längtar med till julen. och som du säger så har även jag tappat den känslan man hade som "liten" utan nu är det barnen man vill ge paket och se deras glädje när de öppnar. se deras skrik/min när de ser tomten i fönsterna haha.. Längtar redan ;)

Kramar

2009-11-23 @ 12:48:23
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0