Lycklig sambo

Inatt somnade jag nog vid 4 och så har man vaknat ganska mycket, så det var väl inge vidare att kliva upp i morse. Men Albin var snäll idag och lät mig ligga till 8 nästan, som tur var! Eftersom Tommy inte kom hem från jobbet förrän klockan 3 inatt så fick han såklart ligga kvar några timmar till.

Morgonen rullade på som vanligt, en massa hyss, grin, gos och lek. Albin är så jäkla söt! Man kan bli helt galen och vansinnig på honom ena minuten, men i nästa minut bara pussa på honom (nästan äta upp honom) och bli tårögd av glädje. Så det är tur att han är söt den lilla busen :)

Som rubriken lyder så hade jag en väldigt lycklig sambo idag. Han satt vid teven, kollade på texttv och fick se att Foppa ska spela med Modo resten av säsongen. Även Marcus Näslund ska vara ned och gud så glad han blev!

Albin somnade strax före ett, och strax efter det åkte pappa Tommy till jobbet. Han hade nog helst velat stanna hemma idag så att han har kunnat se Modo-matchen ikväll då Foppa ska spela. 
Här sitter mamman, trött, hungrig och jävlig. Vi har iallafall fått lite gjort idag - vi tog äntligen in utemöblerna, kände att det var dags nu. Stoppade in ny tvätt i maskin, plockade ur och i diskmaskin och har tagit ner lite mera saker till förrådet. Har till och med hunnit bädda våran säng redan!

Nu väntar vi finbesök idag, Albins mormor & morfar ska komma och sova hos oss. Det blir mysigt! Vi ska väl äta något gott, mysa framför teven, fika och så kommer dom antagligen leka och gosa en massa med sitt barnbarn. Det blir nog även lite funderingar över vad vi ska göra med vårat och Albins sovrum, för vi har tänkt att försöka fixa dom snart. Det blir nog att måla väggarna, men vilken färg? Har funderat på någon knallig fin färg i Albins rum, turkost kanske?

Nu har lillgubben kommit in till mig och somnat om, så jag ska nog också försöka vila lite, det kan behövas...



Bilden tagen härifrån


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig (jätteskoj) att jag nu startat en ny spännande tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html



..med chans att vinna ett presentkort från en finfin barnbutik, kika gärna in o delta i den oxå =)

2009-11-17 @ 14:16:33
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Victoria

Turkost tror jag blir jätte bra! Allt bra med er annars?

2009-11-17 @ 14:31:05
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ja, korten hade blivit superbra så nu längtar jag tills de är klara :)



Kram!

2009-11-17 @ 15:17:45
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0