Liten sjukling som älskar lastbilar

Ja vi är hemma i Ramsele igen, kom hem igår. Albin har blivit lite sjuk. Det hade varit på gång i 2-3 dagar, men igår började det bli värre. Han har lite feber, småhosta, är snorig och sover ännu sämre. Angående förkylning så kan jag ju tala om att jag nog har bestämt mig om vaccination nu. Eftersom man hört att flera stycken här i Ramsele redan haft/har svininfluensan så känns det nog tryggast att vaccinera sig. Mest för Albins skull eftersom han har så dåligt immunförsvar, man vill absolut inte att han ska få det. Och jag skulle nog inte orka med det själv heller. Så nu när barn från 6 månader också får vaccineras ska han också få göra det! Jag måste bara höra med Vårdcentralen när det blir aktuellt.

Idag har vi bara varit hemma och myst. Tommy har jobbat och haft möte med jobbet så han kom inte hem förrän vid fyra. Han och Abbe fick fara iväg en sväng och handla, medan dom var borta satt jag och gjorde ett viktigt "ärende" hemma. När dom kom tillbaka fick dom leka lite medan jag gjorde en sen middag. Det blev fläskkotletter i egengjord sås med färska champinjoner och klyftpotatis. Det smakade ganska bra faktiskt!

Sedan var det dags för att förbereda Albin för sängen eftersom klockan var efter åtta, han var väldigt trött och Idol pågick för fullt på teven. Han fick alvedon, bisolvon och nässpray, sedan fick han flaskan och somnade till slut väldigt gott.
Tittade på det som var kvar av Idol, drack kaffe och åt god tårta. Efter det satte jag mig i sängen med datorn och då sov Tommy redan, han hade ju varit vaken sen 3 inatt. Albin ligger emellan oss nu också, sover väldigt oroligt och har lite jobbigt med andningen. Får hoppas att detta är något som går över snabbt!

Imorgon får vi se vad det blir, det är iallafall underbart skönt med helg tycker jag!

Visar två bilder där Albin trivs som bäst - i lastbilen, dom är dock lite dåliga tagna med mobilen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Klokt att ta svinis sprutan! Jag tog min i onsdags, ångrar mig inte ett dugg!



Sv: Har ju tagit en eller två bara för att se vilken skillnad det kommer bli. Men kan inte lägga ut det än, alla vet nämligen inte. Men det kommer, hoppas jag :)



Stackars Albino, vanlig sjuka eller? Hoppas han blir kry snart iaf. Så ni får er styrka tillbaka. Sjuka barn är inte roliga, tar på krafterna!

KRAMAR

2009-11-14 @ 09:04:15
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Heej :)

Ja vi är vääldigt glada att vi har sån tur med rutinerna !

Har läst i din blogg att det verkar vara lite jobbigt för ablin, och även er då ! Men tänkte på hans mage och sovande :/ Hoppas det vänder snart!!



Kram

2009-11-14 @ 15:22:38
URL: http://johannaaslund.bloggagratis.se
Postat av: MammaIda

ja, nu när man är på bena igen är man som en helt ny människa!

Man lär sig prioritera och känna efter istället för att gnälla så mycket när man verkligen inser vad man kan gå miste om, ibland är det en såna här "AHA" upplevelse man måste vara med om i livet. Det är inte alla som får uppleva allt det jag gör, min familj och vi är verkligen lyckligt lottade! :)



Hoppas att det gick bra hos doktorn med Albin, gofisen!

Kram!

2009-11-14 @ 18:57:30
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Hejsan! Mina barn och man har vaccinerat sig och jag har planer på att vaccinera mig nästa vecka.

2009-11-15 @ 15:49:32
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0