Helgens firanden

Helgens firanden började i Lördags, då vi tog vårt pick & pack och drog till Trolldalen. För första gången i våran nya bil också, härligt! Jag gasade nästan ingenting på hela vägen, jag körde med farthållaren, haha!
Kom fram till en glad mormor, som fick mysa med Albin och ge honom middag. Tommy fick sitta och mysa med Albins lilla kusin Hugo, som skulle vara där över kvällen och natten. Han satt såklart helt tyst & nöjd hela tiden som vanligt. Tog väldigt söta bilder på dom små pojkerna, Albin kramade och pussade sin lilla kusin. Men dom bilderna är på mammas kamera, så förhoppningsvis så kanske jag kan visa dom någon annan dag.

Jag gjorde mig i ordning lite för kalas, sedan åkte vi bort till grannkåken, där vi firade Carina (min "extramamma") som fyllt 50. Vi fick god mat - tjälknöl, potatisgratäng och sallad, sedan kaffe med dopp och så fanns det öl & vin för dom som ville. Tommy fick dricka några bärs. Det var så trevligt att träffa alla, framför allt när vi kom tillbaka efter att ha lagt lillhjärtat, så att man kunde sitta ner, slappna av och bara surra. Mamma och pappa var ju hemma med dom små. Lite senare på kvällen for vi upp en sväng till Forsmoträffen där det var brakfest, årets älgmiddag. Det var jätteroligt, den lilla stund vi var där. Jag fick agera lite som chaufför.
Vi kom hem, och la oss 01.30. Men som vanligt så tar det ju ett tag innan jag somnar, så klockan var väl 3 innan jag slocknade den kvällen.

Jag var lagomt trött på Söndagsmorgonen, tröttare än Tommy trots att det var jag som varit nykter och han som druckit öl kvällen innan, och hade dessutom farsdag. Men han fick kliva upp med Albin. Så kan det bli ibland. Han vann iallafall 50 kronor på lotterna han fick av Albin i farsdagspresent. Pappa fick också ett lottpaket (vann 80 kronor), en rosbukett och en snusdosa av oss!
Vi skjutsade hem Hugo till Danne & Maja vid 11.30, där låg dom fortfarande i sängen lite halvdöda - men tur att dom har världens snällaste lilla pojk!
Sedan åkte vi vidare hem till Ramsele, hem och gav Albin lunch. Titta in till svärfar för att gratta honom på farsdag, han fick också ett lottpaket, som han tyvärr inte vann ett skit på. Men då fick han en bit prinsesstårta också.

Sista, men inte minsta firandet gick till våran vän Kajsa, våran favorit Kajsa. Eller "Kacka" som Albin säger, sötproppen! Hon fyllde 18 år igår och fick en bukett rosor, ett kort och 200 kronor av oss. Vi fick god smörgåstårta och kaffe mm. Albin tjusade lite med alla tjejer som var där, visade vad han kunde, satt och flinade & hejade lite då och då. Han fick även en liten svans till slut, Kajsas lillasyster Gry hölll fast honom, gick bakom och skulle krama honom hela tiden. Hon var så söt! Men till slut blev Albin less, ramlade och började säga ifrån.
Sedan for vi hem, belåtna efter denna helg. Grabbarna tittade på hockey medan jag plockade i köket och fixade middagen. Mys & lek för hela slanten sedan, tills det var läggdags för mina pojkar. Båda somnade gott vid åtta-tiden, men redan klockan nio fick Abbe komma in till oss.

Så, nu vet ni vad vi gjorde denna helg. Det som inte blev av igår kväll då internet-helvetet jävlades med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0