Stoppad av farbror blå

Tommy kom hem vid ett-tiden idag, skönt med en lite tidigare dag. Vi har varit till svärfar en sväng där jag lånade telefonen för att ringa försäkringskassan. Jag har nämligen inte fått min föräldrapenning än. Mycket knepigt med tanke på att jag alltid får den 25:e. Jag begärde den 17:e och gjorde allt som jag brukar. Nu har det ju gått 3 dagar och har inga pengar alls. Och man måste ju betala räkningar. Hon som jag talade med gjorde det hon kunde göra och kunde inte säga när jag skulle få pengarna. Denna jä*la försäkringskassa, ska alltid vara något klater med något. Men nu har jag fått tala med min käre far, som skulle sätta in 5 papp på mitt konto, så att jag kan betala det viktigaste idag.

Vi blev även stoppad av farbror blå, då vi var på väg till svärfar. Det var Tommy som körde och han hade inget körkort med sig såklart. Tänkte han inte på när vi bara skulle så kort bit. Det är ju inte ofta polizei är här. Han hade åtminsone körkortslappen kvar i bilen och visade den. Men han hade inget leg, som bevisade att det var han. Tur nog så var det en trevlig och bra polis. Så det gick bra ändå, tur att vi slapp böter där. Han kanske trodde på honom med tanke på att han hade mig bak och ett barn bredvid sig, vem vet?

Albin är för övrigt skittrött. Han har varit vaken sen halv ett, sov en liten powernap vid halv fem. Nu ska han hållas vaken tills han kan få flaskan och sova klockan åtta.
Nu var han så gnällig så Tommy tog på honom kläder och gick ut. Han bli oftast nöjd när man går utanför denna dörr nu för tiden. Dom tar nog en raggarsväng med forrden, det värsta är att han inte får somna.
Jag tänkte passa på och ta mig an disken nu i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: emma

Tack så mkt så go min lilla Zmulan hon är min bebis hon hehe =)



Jag gör inte så mkt fixar lite med design bara, själv då? Kram

2009-05-27 @ 18:10:10
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken snäll konstapel ni stöter på :)

Vad sa Tommy till honom? Tur ni slapp böter iaf, de suger verkligen! och de angående försäkringskassan, ja jag kan inget annat än hålla med, jag ska ha tid med en tanta/gubbe som kan ta an mina papper och fixa så de inte blir kludd längre fram i tiden om så mot oddsen skulle ske... Men ALDRIG att någon vill prata, satt en gång i TRE timmars kö och sen när man kommer fram så säger idioten "du får ringa imorgon, vi stänger nu" WHAT!?!

2009-05-27 @ 18:45:56
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Ida och Julia <3

Man ska ju alltid skicka in penningen senast den 14:e , det står på hemsidan ?

2009-05-27 @ 20:36:38
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Vad tur ni hade med farbror blå :)

2009-05-27 @ 21:19:21
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0