Ofrivilligt datorfri

I morse började det med att vi klev upp klockan 8, efter en ganska så jobbig natt. Albin vaknade ganska mycket. 
Albin fick sin gröt. Sedan tänkte jag att jag skulle skriva några rader här, men då fungerade inte internet, och det höll i sig ett bra tag. Jag försökte allt jag kunde, men gav sedan upp.
Strax före 10 var Albin trött, så då klädde vi på oss och gick ut med vagnen. Han somnade ganska snabbt, och jag stannade kvar ute för att jag ville att han skulle få sova en ordentlig stund. Så då var jag där när han höll på att vakna, vilket var ett antal gånger. Men då kunde jag vagga vagnen direkt så att han fortsatte sova. Jag satt och fick lite sol på mig, fast det blåste ganska rejält. Men i hela två timmar lyckades jag ha Albin sovandes. Sedan gick vi in och han fick flaskan och så var det bara att gosa och underhålla.

Mamma kom hem strax före halv tre. Då tog jag hennes volvo och åkte till Långsele, plockade upp mormor och åkte vidare till stan. Parkerade och gick in med mormor på Fotfavoriten. Sedan gick jag på stan medan hon fick fötterna gjorda. Där gick jag först och bytte doppresenten. Sedan vidare till Kappahl för att köpa present till två nyfödda, Tilda och Oskar. Gick även på Lindex för att hämta ut gratispaketet från Libero, som inte hade blivit gjort än.

Skyndade mig upp till Stellan, Vicky och Tilda för att ge presenten. Och gud vilken söt liten gudagåva dom fått. Dom kan vara väldigt stolta. Jag fick hålla henne en liten stund, men jag hade ju tyvärr så bråttom. Annars hade jag gärna velat syta henne lite längre. Men vi åker nog snart dit igen, då Tommy också får vara med.

Här hemma har det tittats på hockey ikväll. Sverige vann med 3-1. Jag var inte så inne i matchen, för jag satt och hade ännu en liten gudagåva i famnen. Så mysigt så man inte kan finna ord, söta lilla Hugo!
Nu ska jag läsa lite bloggar jag missat under dagen, det lär nog ta sin stund. Trött som attan är jag och fortfarande lika ont.
Hoppas ni haft en bra dag idag?

Måste bara tillägga att lilla pojken som kom igår, Helena & Dennis andra son, ska heta Oskar. Bra val av Dennis tycker jag  :)

Kommentarer
Postat av: madde

mm jag brukar inte tävla men den där datorn vore inte fel*

2009-05-08 @ 01:16:30
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Du fick mycket gjort igår...

2009-05-08 @ 08:20:11
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

hoppas du får en kanon helg



kram

2009-05-08 @ 10:18:27
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: JESPER

Hejhej. Fin blogg! Vad ska du hitta på idag då?

2009-05-08 @ 10:24:51
URL: http://jesperstenstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag myste också med en liten gåva igår, lilla Casper! Visst är det så, det är helt omöjligt att slita ögonen ifrån dom :) Åkte t.o.m på att byta blöja då Emil kolla tv med M och Sofie diska. tur man har vanan ;)



Sv: Ja behöver ju inte nämna vem det är va? ;)

2009-05-08 @ 10:29:49
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0