Dag 1

Första dagen med kuren har gått bra, än så länge. Det blev bara lite knasigt med måltiderna. Jag fick ju ligga kvar och sova lite längre i morse, så när jag steg upp var klockan för mycket för frulle. Sedan hade jag varken ork, lust eller sug till att göra mig något att äta.
Vi skjutsade Tommy på jobbet halv två, sedan for vi vidare till Elin & Edvin. Där gav jag Albin flaskan och la ner honom i Edvins vagn i hopp om att han skulle sova en liten lur. Jag drog fram och tillbaka, fram och tillbaka, men han ville inte somna. Så då struntade vi i det helt enkelt. När Elin hade staplat veden klart så gick vi in. Jag fick en kopp te och så åt vi skorpor.
Sedan busade Albin lite med sin kusin. Dom var så söta, ni kan se en mysig liten filmsnutt i Elins blogg.

När klockan var halv fem åkte vi hemåt, då somnade såklart Albin i bilen. Inte konstigt med tanke på hur trött han var. Han hade varit vaken sen klockan 11. Och han brukar ju oftast börja bli trött redan efter två timmar. Eftersom han redan hade somnat så tänkte jag att han får sova ett par minuter. Så jag åkte omkring på byn litegrann.
Nä vi kom hem så fick Albin sin middag. Sedan fick han titta på när jag gjorde iordning min mat, kyckling & ris. Efter det lekte vi tills klockan blev så pass att han kunde få flaskan. Han halsade i sig alltihop i en väldig fart, jag la ner honom i sin säng och han somnade ganska omgående. Han har faktiskt inte vaknat nånting än, kors i taket. Hoppas att det går bra, att han får sova gott.
Min älskade sambo kommer nog inte hem förrän tidigast klockan två inatt. Så det blir till att somna ensam i sängen ikväll.

Jag kan säga att jag blir kissnödig väldigt ofta nu, när jag druckit två liter vatten under dagen. Det är inte min kropp van vid. Men mår säkert bara gott av det, man kanske kan göra detta till en vana som man alltid ska fortsätta med. Man är ju egentligen alldeles för dålig på att dricka vatten. Det som dämpar både hunger, törst och ibland även sötsug.

Bjuder på några bilder på kusinerna.
Albin ber bordsbön med mig & Elin  :)

Grabbarna kollar på "Rory"



Kusin Edvin ser ganska koncentrerad ut  :)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad är det för kur du testar?

2009-05-19 @ 12:37:29
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fina bilder på dom små trollen!



Jag hejar på dig nu! Dag ett avklarat. Nu tar vi dag två! Go Karin! Go karin! ^^

2009-05-19 @ 17:27:43
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0