Bra dag trots allt

Det är vad min Albin har varit idag. Usch vad jobbigt och synd om lillgubben. När han är så trött och inte kan sova, till slut blir övertrött och så blir det som en ond cirkel. Först en ganska jobbig natt, sen idag har han varit vaken från 6 i morse, sov kanske en halvtimme en gång mitt på dagen.

Sedan somnade han i bilen på väg hem strax före 21 ikväll. Vaknade innan vi var hemma, trött, ledsen och arg. Fick mat, som han var för trött och sur för att äta upp. Jag klädde av honom och la honom i sängen. Nu sover han, pjuh! Vilken dag.

Det har varit en himla bra dag, om man bortser att Albin har varit så trött & grinig. Jag och Albin tog ett bad hemma hos mamma & pappa och det var uppskattat. Han blev vansinnig av att stå i badkaret, han ville sitta ner och smaka lite på badvattnet. Smaskade så sött. Fattar inte varför han gillar det men?

Vid halv tre kom vi iväg till stan. Då gick vi på Lindex, där det inhandlades fina grejer åt Albin. En jättefin fodrad jeansjacka med huva, två bodys och ett par velourbrallor. Jag hade en rabattlapp på 30 % på valfritt barnplagg, så det drogs ju på jackan. De andra tre plaggen var 3 betala för 2. Så alltihopa blev sammanlagt 278,50. Som hittat! Kan ta bild och lägga ut imorgon, då grejerna inte fanns på bild på hemsidan.

Sedan gick vi hem till Stellan & Vicky där vi fick kaffe & gott fikabröd. Vi blev där ett tag, trots att Albin var väldigt grinig. Han fick sin middag där också innan vi gick vidare rätt över parkeringen hem till Kennet & Jonna. Där blev vi bjudna på middag, jättegod hemlagad pizza, creme fraishe, pizzasallad och cola. Så idag hade vi tur minsann, tack än en gång! Efter det så såg vi lite hockey och drack en kopp kaffe. Klockan rann iväg och blev nästan halv nio innan vi kom iväg.

Första stoppet i Ramsele blev OK där jag tog ut flera paket. Ett paket var till Albin från POP, ett paket var till Albin & mig från Ellos och ett paket var Edvins present. Sist men inte minst så var det ett paket med Elins present, som jag tror att hon ska få nästa gång vi ses. Känner inte att jag vill vänta, vill ju se så att hon vill ha det. Och det tror jag inte att hon tackar nej till, eller?  :)

Nu ska jag kika runt lite till, innan jag borstar tänderna och gör kväll. Tommy gick nyss och la sig. Jag ber alla Gudar om att det blir en hyffsad natt inatt, det vore skönt...

Kommentarer
Postat av: M.

Ja men precis! :)

2009-03-25 @ 22:34:56
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför skriver du att mitt paket har kommit? Nu blir jag ju så himla nyfiken och tycker att det är alldeles för lång tid kvar innan jag fyller år. Kan du inte ge mig en liten ledtråd om vad det är? ;)

2009-03-26 @ 08:36:35
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0