Söndag morgon

God morgon! Albin har faktiskt sovit ganska mycket från igår till idag. Han somnade ju som sagt klockan 19. Han vaknade nån gång, men somnade om så fort han fick nappen. Han vaknade och fick äta en flarra klockan 24.
Tyvärr så kunde inte mamma Karin somna förrän vid klockan 2, fast vi hade ju ställt fram klockan en timme. Så den var ju 3! Det kändes lite surt faktiskt, som att det inte dröjde länge tills det var morgon.

Jag minns faktiskt inte om Albin vaknade något under nattens gång, jag var så trött. Kanske att han vaknade nån sväng? Men annars så låg han iallafall till klockan 6 och då fick han flarra igen efter en liten stund. Tommy klev upp med honom och dom var uppe ett tag. Sedan kom dom och la sig hos mig och myste.

Nu är jag och Albin uppe, medans papsen får sova ett tag. Albin har fått en rejäl stöpa gröt och lite katrinplommonpuré. Nu kör han runt i gåstolen. Vad snabbt det går att dom lär sig. Nu går det med en ganska bra fart och han åker fram till grejer och ska dra ner det i golvet. Petar på allt och går och surrar, så himla söt!

Just nu har jag bara en prilla under läppen. Magen skriker efter något i sig. Tro om jag ska gå och göra mig en salami & brieost smörgås igen, och lite kaffe? Ja, det vore inte dumt.

Nu är ändringen med min blogg färdig tror jag. Igår fixade Elin så att orden kom fram i menyn. Det var som jag trodde, att jag hade varit så dum och satt samma färg på den texten som på bakgrunden. Men jag kom inte ihåg vart man ändrade det. Lyckas ju glömma det från gång till gång. Så det var tur att svägerskan fanns!

Annars vet jag inte alls vad som händer idag. Vi kanske åker och hälsar på Elin, Edvin & Martin en sväng. Men det är ju som sagt Söndag, en vilodag. Då man bara ska ta det lugnt och klaga på att helgen är över. Men det är ju iallafall One Tree Hill, Parlamentet och reprisen av Rosing på teven i eftermiddag och så finns det två filmer att välja emellan - "Van Veeteren" eller "Hemma bäst". Så nånting positivt kan ju även Söndagarna komma med.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hoppas att det håller i sig, för det var när man ställde om klockan till vintertid som det verkligen vart knas med sovrutiner och han började vakna klockan fem...så jag hoppas att sommartid passar unge herr Edmo bättre :)



Det är klart att ni kan komma förbi och hälsa på! Bara roligt :)



Kram

2009-03-29 @ 10:16:05
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: ida

sv: japp det var det. herregud så bra den är. jag är helt tagen fortfarande typ haha ! så stark, så braaaa. så fruktansvärt välgjord :)

2009-03-29 @ 10:31:08
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: emily

vilken fin bild på headern!!

2009-03-29 @ 10:50:42
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Jo då med mig är det bara bra, grymt trött bara. hade en hund här inatt och den gjorde mig minst sagt irriterad. hur är det själv?



Kramar

2009-03-29 @ 11:14:33
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Jonas

När introducerade ni smak portioner för Albin?

2009-03-30 @ 09:45:58
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0