Seg dag

Ja idag har jag varit väldigt seg, hela dagen. Det har inte blivit många knop gjorda här hemma, förutom att jag faktiskt har diskat, WOW! Vi åt rester av taccosen till middag. Albin har varit väldigt tjurig ikväll, har inte velat sova. Han somnade inte förrän strax före halv tio. Får hoppas att han kanske sover lite bättre inatt då. Så att han inte komer in i den onda cirkeln igen, nu när vi äntligen fått ganska bra rutin på kvällarna.

Har iallafall beställt födelsedagspresent åt både Elin och Edvin idag, känns väldigt bra. Även om det är ett tag kvar, men det är skönt att ha det gjort och tiden går ändå så snabbt.
Nu är det "bara" presenter åt Evelina, Pappa, Bertil och Vicky att köpa till, dom som fyller år i April månad.

Har just skickat iväg begäran om föräldrapenningen också, skönt att även det är gjort. Det kommer ju att bli lite tjärvt denna månad, och nästa. För nu kommer inte Tommy få några fler slantar från CSN, utan det blir bara min mammapenning. Men har vi klarat det förr så klarar vi det nu. Lite trist bara.

Tomas har varit här och hälsat på en sväng. Han och Tommy surrade & drack kaffe. Jag satt fast här på datastolen och gick och försökte sova ner Albin mellan varven. Det tog sin lilla stund.
Det är Beck på teven, som jag hade tänkt att se. Men jag fastnade som sagt här istället. Men världen går inte under för det, har ju redan sett den förut.

På tal om beställningar, så hoppas jag att dopklänningen kommer någon dag denna vecka. Så jag får bekräftat att Albin kan ha den. Annars blir det brådis att inhandla någon annanstans eller att låna en. Det var storlek 60-70 på den jag beställde och det var ända storleken som fanns. Albin är ju 68-69 cm lång och han är ju normalt smal. Så han borde ju kunna ha den, men man vet aldrig.

Tänkte ringa imorrn och höra om bokning av kyrkan och sånt. Ska också fråga en vän om hon vill sjunga på dopet.
Sedan måste jag även gå och hälsa på på dagis!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men Karin, nu blev jag ju nyfiken på vad du köpt till mig och Edvin ;)



Det är klart att han kommer att kunna ha klänningen. Som sagt så är han ju smal, skulle vara värre om han varit ett knubbigt barn..



Antar att det är mig du ska fråga om jag kan sjunga? ;)

2009-03-15 @ 22:30:03
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0