Mysig slöardag

Idag har vi myst för fullt. Albin somnade strax före tio i morse och samtidigt la sig Tommy för att få sova ett tag. Strax efter halv tolv gick jag in och bäddade ner mig jag också. I hoppet om att få ligga och blunda en stund. Det går nog bara någon minut tills jag hör att det är en liten sötknopp som vrir och väner på sig och hinner knappt börja gnälla så går jag dit. Jag tog honom till våran säng där vi låg och myste en stund alla tre.

Sedan har Albin ätit lika bra till lunch idag igen. Det blev kyckling & grönsaker och en fruktbägare till efterrätt. Han mumsar på riktigt bra tycker jag och jag blir såklart glad.

Tommy kom precis innanför dörren. Han har varit ute med Abbe i vagnen en sväng och dom har hämtat mitt paket på OK. Äntligen är dansmattan här! Nu måste jag bara fixa spel till den.

Tro vad vi ska göra för middag idag då? För ni kan väl aldrig tro att jag gjorde planeringen igår heller?
Tårtorna är iallafall framtagna från frysen så att dom ska hinna tina tills imorgon. Får se vilka som kommer och fikar hos oss.

Nu ska jag göra lite annat... hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Hej Karin!



Här kommer ett middagstips från mig. Det är enkelt, gott och mättande - precis som man vill ha det :)

Strimla ca 1 kg kycklingfile och stek i stekpanna. Blanda ner ett par chorizo som du har skivat, stek med någogn minut. Salta och peppra lite. Häll ner två burkar smaksatt creme fraiche (paprika och chili) och koka ihop allt. Servera med kokt bandpasta. OBS receptet räcker till flera middagar så bjud lite folk eller spara det som blir över.



Mumsmums från Jannike!

2009-03-04 @ 15:52:55
Postat av: Elin

Vi kommer! Har köpt en liten present till lillebror med, men dick vart det ju inte "vita toblerone" som han suktat efter ;)



Kram!

2009-03-04 @ 17:42:26
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

jo resor är ju inget man klagar på. va de köpenhamnsresan du menade? på lördag flyger vi ju till sthlm också. kram

2009-03-04 @ 18:58:44
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0