Tillbaka efter helgen

Ja nu är vi tillbaka i Ramsele och jag är tillbaka till datorn & bloggvärlden. Vi har haft en jättebra helg med god mat, mys med familjen och en snäll liten pojke. Det började med att vi kom till stugan på Fredagen, var bara där en liten stund tills vi fick säga hej då till Albin och blev skjutsade till min bror Danne, Maja, Rasmus och Hugo. Där hade Danne redan grillat när vi kom. Så vi mumsade i oss gott kött och väldigt god potatisgratäng som Maja hade tillagat, till det var det sallad, bea och marinerade vitlöksklyftor. Grabbarna drack öl, Maja tog sig något vinglas men jag var inte alls "på hugget". Drack några klunkar vin och en liten smirnoff ice. Men sedan var jag nöjd. Vi såg även "Varg" filmen, med Peter Stormare. Och den var faktiskt ganska bra, kanske lite seg, men bra. Vi fixade skjuts hem vid 1-tiden.

Vaknade halv nio på Lördag morgon efter en god sömn. Hade fått ett mms av mamma med en bild på lillklimpen, där det stod att han hade sovit gott till klockan 8.20, ätit rejält med gröt och var glad som en sol. Så jag kunde inte bli annat än glad och nöjd den morgonen. Vi gjorde oss i ordning, tog med oss det vi behövde, tog varsin cykel och cyklade till stugan. Det är nästan så att jag blev stolt över mig själv, även om det bara är cirka 3-4 km dit. Men ont som fan i arslet fick jag!
Väl där så blev det såklart bus och mys med Albin och lite frulle. Efter ett tag så fick Albin somna en lur och då fick Tommy stanna med honom, medan jag och mamma åkte till Långsele. Där hämtade vi upp mormor, och så köpte vi varsin mjukglass på konsum. Sedan åkte vi till stugan igen, då Albin just hade vaknat efter nästan 2 timmars sömn.

Det tog inte lång stund innan vi gjorde oss klara och åkte till Danne med familj. Danne fyllde ju faktiskt 27 år igår och det skulle såklart firas med presenter och sång. Vi blev bjudna på kaffe & god tårta. Danne fick en hängmatta av oss, som han kan ligga och lata sig i när dom flyttat till nya huset. Han fick även en hängstol, en vimpel till flaggstången, kläder och en Färjestad matchtröja. Jag myste såklart väldigt mycket med min söta lilla brorson Hugo.
Sedan blev det stugan igen, där vi åt "midsommarmat" till middag, som var rester från dagen innan. Det var väldigt gott.
Senare på kvällen så bestämde jag och Tommy oss för att vi skulle åka till Junsele en sväng, mest bara för att kika lite. Vi väntade på att Albin skulle bli färdig för att sova. Men jag tror att han kände på sig att hans mamma & pappa skulle iväg, eftersom han inte ville slå igen ögonen förrän 22.20 ungefär. Men då somnade han gott minsann. Vi var klara och åkte.

I Junsele var allt sig likt, mycket folk, mycket fylla och mycket mygg. Jag höll på att bli galen för att jag inte kunde stå still då mina fiender kryllade runt om mig. Men annars var det väl ganska trevligt eftersom man träffade en massa folk som man inte träffar så ofta. Tommy hade iallafall jättekul, så då kan man ju vara nöjd över det. Men jag fick lite panik då jag kollade på klockan och den var halv 3, då det är en timmes bilfärd hem till stugan. Usch, bråttom bråttom! Så vi kom till stugan vid halv 4. Då sov Albin fortfarande gott och hade inte vaknat en enda gång och det var helt underbart att få krypa ner i sängen och sova.

När det blev morgon i morse så var vi såklart dötrötta. Albin vaknade strax efter 7, Tommy försökte en liten stund att få honom att somna om. Men han var ju pigg efter en sån bra natt. Till slut kom mamma in och tog honom, och vi fick sova vidare. Jag sov vidare ända till 11.30(!) Det hör ju inte till vanligheterna, och inte heller att det var strålande sommarväder. Vi klev upp, gjorde oss klara och gick ner med mamma och Albin till bryggan där vi fikade kaffe och smörgås. En bra start på dagen alltså. Så denna dag har varit full av mys och bus, även liten solbränna. Precis som en sommardag ska vara. Vi åkte hemåt mot Ramsele när klockan var halv fyra.
Jag och Albin tog vagnen och gick iväg för att möta Anneli & Max, så fort Albin hade ätit middag, bytt  blöja och kläder. Vi gjorde sällskap till grillen och köpte varsin glass. Satte oss utanför och myste med grabbarna och surrade lite. Tommy var på Brorssons och tvättade både lastbilen och våran bil. När jag och Anneli skildes åt så gick jag och Albin bort till Brorssons och väntade på att papsen skulle bli klar så vi kunde åka hem tillsammans.
När vi kom hem så fick Albin göra sig klar för natten - borstade tänderna, bytte blöja, fick sin pyjamas och alvedon. Jag ställde mig och tog en lång varm dusch, medan Tommy gav Albin flaskan. Albin somnade direkt, vid halv nio.

Nu sitter jag här i min ensamhet och njuter av den ljuvliga tystnaden. Har fått skratta gott åt min älskade sambo, som ännu en gång har pratat i sömnen. Självklart var det om jobbet som vanligt. Tommy låg och sov på soffan och jag satt och pratade med mamma i telefonen. Då hör jag att Tommy plötsligt säger nånting. Men jag hörde inte vad, så jag frågade.

Jag : - Va?
Tommy : - Nu är jag med!
Jag : - Vaddå?
Tommy : - Ska vi sätta nå fler krokar?
Jag : - Vaddå krokar?
Tommy : - Ja men behövs det nå fler krokar?
Jag : - Men vad menar du för krokar?
Tommy : - Ja men till planten.
Jag : - Jaha, till planten?

Tommy : - Ja, som man krokar fast planten med (eller nåt sånt)

Ja, så höll det på och jag skrattade så jag höll på att dö, med mamma i luren som också hörde alltihopa. Så jag fick även ett underbart slut på denna dag. Tommy förflyttade sig då till sängen, där jag antar att han fortsatte sova på en gång. Jag ska nog snart göra kväll jag också, men det är mycket man missat nu på två dagar. Så jag ska nog kika lite till. Hoppas ni haft en lika bra midsommarhelg och fin sommardag, som vi har haft. Nu blev det ett väldigt långt inlägg här, men det blir så när det gått en hel helg :)

Kommentarer
Postat av: Emily

Åh vad glad jag bllir för er skull att lilleman sovit bra i helgen. Gud vilken lättnad för er att få sova hela nätter. Och med lite hjälp av din snälla mamma :) man behöver sådant ibland, långa sovmornar och sena nätter, så är det bara!!



kramar

2009-06-21 @ 23:17:52
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vilken fart fylld helg med mys och härligheter.. Skönt att lille Albino även sov bra och skötte sig. (de kan bero på att jag skrämde han i hans dröm hihi)



Och jag vill med ha en hängmatta, jag har ju med fyllt år ;)



Sv: Ja vet, jag blev helt chockad när jag läste det så jag skrek rätt ut HAHA



KRAMAR

2009-06-22 @ 12:43:19
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kikar in här :-)

2009-06-22 @ 15:31:27
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0