Tillbaka till byn

Och tillbaka i bloggandan. Det har varit 3 underbara dagar hemma i Trolldalen och i stugan, med Albins mormor & morfar. Bus, lek och mys hela tiden. Albin förstörde även två prydnader för mormor! Dessa dagar har varit helt datorfri, vilket var skönt och säkert är väldigt behövligt. Men nu ska man väl komma igång igen, även om jag inte uppdaterar så ofta nu. I Fredags började det med stadsbesök, då Tommy fick bowla med dom andra och kom tvåa. Medans dom bowlade gick jag runt lite i affärer med Albin i vagnen. Han var dock inte så nöjd, så jag kunde inte kika alltför noga eller prova nånting. Men köpte en väldigt fin röd mumintröja åt honom för 99 kronor och så köpte jag en ny kalender eftersom den jag hade var slut nu när Augusti månad snart börjar.

När det hade närmat sig en timme gick vi för att möta dom andra och så gick vi till "Lilla cafét" och fikade, jättetrevligt! Efter det tog Tommy med sig Albin och gick till farbror Kennet, så jag fick gå en liten sväng själv. Köpte mig då ett par jeans som går under knäna, 3 par trosor, 5 par strumpor, 2 par örhängen och ett halsband. Allt utom smyckena var väldigt behövligt. Nu skulle jag bara mest behöva ett par jeans till, normallånga. Men det finner jag nog inte i den här stan, i min storlek.

Iallafall så åkte vi till Trolldalen, började packa in allt vi hade med oss. Det är ju alltid saker för 2 veckor fast det bara är för 2 dagar. Mormor gav Albin middagen och jag gjorde mig i ordning lite och bytte om. Sedan blev det grillning och drickning och brorsan som bor i huset mitt emot. Albin var såklart kvar hemma hos mamma & pappa då, som skulle vara barnvakt åt honom och lille Hugo. Kvällen blev faktiskt väldigt trevlig och rolig, trots värsta pissvädret. På natten klockan 2 åkte jag och brorsan hem och då var jag lagomt less. Både håret och kläderna var dyngsurt, trött och jävlig. La mig i sängen direkt och somnade gott. Albin hade en bra natt, om man jämför med många andra nätter och jag låg ända till 10.30 tror jag.

Sedan har vi som sagt bara lekt och myst dom andra dagarna och i morse kom vi hem klockan 11. Den här dagen har också rullat på som vanligt. Albin somnade väldigt gott klockan 20.30 ikväll, så nu är det lugnt och tyst här hemma. Tommy ska lägga sig nu, för imorgon bitti går han på arbetspasset. Han och Jim ska köra plant, så det blir nog väldigt dryga dagar. Längtar redan tills det blir helg igen! Nu tänkte jag kika runt lite till, eftersom det är mycket man har missat. Sedan tror jag nästan att jag ska slå på Wallander - Hämnden, som jag lånat av Anneli.

Kommentarer
Postat av: M.

Hehe.



Jo några månader är den iallafall:) Tror den är ifrån maj nångång:P

2009-07-27 @ 22:04:28
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken helg, låter super mysig, fastän det regna! Mindre roat kan jag tro och typiskt...



Sv: Ja vi löser alla bråk, än så länge.. Om han bara kunde prata mer gubben min :)

Nej nu kallar sängen.

Kram

2009-07-27 @ 22:45:43
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0