Legat på dödsbädden ikväll

Vi har haft en underbar dag, jag och min lilla familj. Den började i morse klockan 7 av att vi låg och myste i sängen tills klockan var nästan halv nio. Sedan klev vi upp, gjorde oss i ordning, gav Albin gröt och allt annat man brukar göra på morgonen. Packade i ordning det vi behövde ha med oss i skötväskan och sen bar det iväg mot Åsele marknad. Hade funderat och planerat så bra, att Albin skulle sova i bilen dit, vara där några timmar för att sedan komma iväg i god tid och att Albin kunde sova även på hemvägen. Kan ju säga som så här, för det första så var Albin vaken hela resan dit (11 mil). Men han var så himla glad, söt och go. Mammas duktiga pojke! Då trodde man ju att han kanske skulle somna i vagnen när vi vankade runt där, men icke! Nej det var ju alltför spännande att se alla saker, alla människor och undra vad allt ljud kom ifrån. Men även där, under hela tiden på marknaden var han som en strålande sol. Det var även strålande sol på helblå himmel och grymt mycket folk. Men trots det så lyckades vi träffa Tommys bror Henrik med familj och flera andra vi kände.
Tommy hittade sig en plånbok, en keps och ett linne. Jag köpte två stycken t-shirts och ett par små foppatofflor åt Abbe, så himla söta! Jag struntade totalt i att köpa något åt mig själv, vilket jag ångrade lite när vi åkte hem. Det fanns några småsaker jag hade velat ha. Men men, unnade mig iallafall god thaimat. På väg hem så somnade iallafall Albin efter en stund. Jag tror att denna dag var hans rekord - vaken från 07 till 16, helt otroligt.

Väl hemma så gjorde vi oss i ordning lite. Såg att man hade fått lite färg på sig under dagen marknadspass. Albin fick middag och sedan tog vi vagnen och promenerade bort till Kajsa & Jim. Vi hade nämligen blivit bjudna på middag, så himla trevligt tyckte vi. Vi kom dit, satt och surrade medan Albin levde rövare. Kajsa stod och fixade maten, som vi sedan vräkte i oss, det var otroligt gott. Ganska snart efter att vi hade ätit så kände jag att magen började göra ont och det blev snabbt värre & värre. Jag var tvungen att låna cykeln och cykla hem. La mig på sängen, det är det jag menar med dödsbädden. Fy fan! Det är inte förrän ganska nyligt som det har lättat lite, men det är fortfarande inte bra. Jag tror att det är min känsliga galla (som jag ärvt från min mamma), som blev känslig helt enkelt. Kändes så otroligt dumt att fara ifrån dom, precis efter middagen. Och väldigt trist en Lördag kväll som denna, att måsta ligga i sängen ihopkrupen och kvida. Men det är inte annat att göra. Tommy & Albin kom hem vid 21.30 dom och Albin hade skött sig bra. Han somnade inte förrän efter 22. Så, nu har jag iallafall berättat lite om våran dag och kväll. Så nu ska jag göra mig klar för natten...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch och fy vännen! Hoppas magen lugnat ner sig nu.

KRAM

2009-07-19 @ 09:21:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Hoppas du är bättre nu

2009-07-19 @ 10:31:09
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Aha :D Gulligt!

2009-07-19 @ 12:13:17
URL: http://aaalx.webblogg.se/
Postat av: Emma

Gud så länge han var vaken, han måste ju ha sovit hela natten den lille skiten? Hoppas jag iaf :) Åh foppa är så gulligt på små barn, helt kär i de små tofflorna :)



Sv: Ja du nu börja det bli något galet med mig, M.J - va fan! Jag har aldrig gillat han innan och ännu mindre hans syster men nu, ja då spelas det bara för fullt. Vad ska detta likna, blir ju sjösjuk ;)

Kram

2009-07-19 @ 13:35:56
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0