Juli

Nu är det en ny månad, det vill säga Juli. Det händer litegrann bara dessa första dagar. Tommy skjutsade mig och Albin hit till mamma & pappa idag. Han var kvar och åt middag med oss, men sen var han tvungen att bege sig hemåt igen för att lägga sig i tid. Vi blev bjudna på grillat, vilket såklart var ljuvligt gott.

Anledningen till att jag & Abbe åkte hit idag är för att vi ska åka till Sundsvall tidigt imorgon bitti med mamma & pappa. Albin ska röntgas på sjukhuset där. Vi måste fara strax efter halv sju, då vi har tid 8.30 och man vill vara där i tid. Först ska vi själva sätta Emla-plåster i Albins båda armveck, för att det ska bli lite bedövat. Sedan ska dom sätta nål på honom och spruta in något kontrast. Sen ska det gå 3 timmar innan dom kan röntga. Då får vi fara iväg nånstans, och passar då på att åka till IKEA och Birsta. Inte mig emot som ni kanske förstår? Synd bara att man inte har mer pengar. Eller jag har ju inga pengar alls eftersom det blivit samma problem denna månad som förra, att jag inte fått min mammapenning. Har inte heller haft någon chans att ringa försäkringskassan än, så vi får se hur det blir.

När vi är klara på sjukhuset så åker vi nog hem igen. Då ska vi njuta av väder och förhoppningsvis lite vind, det kommer vi att göra i stugan och övernatta där. Så mysigt, där trivs Albin som bäst. Men jag måste säga att min älskade lillapojke inte mår bra av värmen. Inte nog med att han sover dåligt och svettas som få, så är han även ännu gnälligare än vanligt (vilket jag förstår) och så kräks han. Så för hans skull så hoppas jag verkligen att värmen lättar lite snart. Men vädret får gärna vara bra ändå. Jag vet att jag är lite krävande :)

På Fredag åker vi tillsammans med mamma & pappa hem till Ramsele. Då ska dom sova över hos oss. Vi kommer ha mycket att göra - plock, disk, städ, tvätt och handling osv. Men jag ska få fika på säng på Lördag morgon har mamma sagt, för då är det ingen vanlig dag utan det är min födelsedag. Inte för att jag tycker att det är något märkvärdigt. Men man ska ju ta vara på anledningar att få ha det lite extra bra, eller hur? Det blir såklart även tårta & kalas för dom som vill komma. Mamma & pappa blir kvar till Lördag kväll, så det blir roligt.

Nu sitter jag och avnjuter min kopp med kallt kaffe, på något vänster så lyckas mitt kaffe alltid bli kallt. Men jag är inte så kräsen, utan jag är van. Teven är också på, CSI som hägrar. Snart måste man ju göra sig klar för sängen. Hoppas bara att det blir en hyffsad natt med tanke på morgondagen. Just nu sussar Albin gott iallafall, han somnade vid halv tio och har inte vaknat nåt än iallafall. Natten till idag var usel, jag antar att det beror på värmen.
Jag lär nog inte hinna uppdatera något imorgon, men antagligen på Fredag kväll.

Ha en bra morgondag, god natt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas det går bra för er på sjukhuset idag. Kul med lite fönstershopping med. Försäkringskassan är ju bedrövliga! Jag har samma problem. fast vab-pengarna för min del. Ligger hur många månader som helst efter i utbetalningar. Senaste utbetalningen jag fick (den 2o juni) var pengarna för januari och februari månad. :oP

Hoppas du kan få tag på fk och skälla ut dom så du kan få ordning på utbetalningarna snart!

Kram på er

2009-07-02 @ 08:16:32
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Emma

IKEA...! jag är avis, men jag förstår vad du menar, inte kul när man inte har pengar. Och de suger ju att du inte fått dina pengar än, får de "krångla" så?



Kram

2009-07-02 @ 12:02:46
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Emily

Vad är det som ska undersökas nu på sjukhuset då? Bara allmänt eller har dom ett hum av vad det kan vara?



kramar

2009-07-02 @ 18:28:26
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: LL

Ni kommer väl förbi Edseledagen imorgon? :)

2009-07-02 @ 21:50:53
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja dom små mår verkligen inte bra i denna värmen... puh! neo har oxå spytt några gånger! =(



hoppas allt gick bra på sjukan! kram kram

2009-07-02 @ 22:13:50
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Sofie

Sv: ja är jätte skönt att gå ut och slänga sig så man blir helt kall!

Men casper får nog vänta till nästa år att bada.. Rätt kallt vatten..

Vill inte köldskada han :)



Hoppas det gick bra med sjukhus och allt...

2009-07-03 @ 11:11:15
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: han är bara tre månader så liten än.. :)

2009-07-03 @ 11:48:49
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: ja casper vände sig helt själv och riktigt hävde upp sig sen.. känns lite sådär..

SJälvklart är man stolt och lycklig för att han utvecklas men sen samtidigt så innebär det att han blir stor och snart kryper ifrån en..

ingen liten nyfödd bebis längre ju... :)

2009-07-03 @ 12:54:05
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: LL

Det är ju hålligång hela dagen. Men på kvällen är det pubafton utanför Bygget och band som spelar. :)

2009-07-03 @ 13:45:40
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu saknar jag min Karin allt för mycket <3



Sv: Du de där fynden på IKEA får du allt dela med dig av, vad blev de, bilder? :) Jag är nyfiken ;)



Ska till Skellefteå på Söndag så du får ta dig dit haha



KRAM

2009-07-03 @ 18:12:02
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Emma

GRATTIS MIN LILLA SKIT NILSSON :)



Sv; Japp ska dit, men bara för att hämta en bil. Bamse långt men de ska nog funka :)



KRAM

2009-07-04 @ 00:04:31
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0