Hemma igen

Igår kom vi som vanligt iväg på tok för sent, vi kan aldrig planera nånting numera. Albin sov hela vägen i bilen mellan 17.30 och 18.30, så det blev såklart lite knasigt. När vi kom fram så åkte vi först till Danne med familj, där Albin fick en sen middag och jag sytade lilla Hugo lite. Världens sötaste Hugo! Abbe röjde förstås järnet där hemma också.

Sedan var ju Albin såklart pigg som en lärka.  Senare på kvällen fick vi besök i stugan. Det var min kära vän Tina som kom klockan 21 och var kvar ända till 1 på natta. Vi fikade, surrade en massa och hade allmänt trevligt. Albin busade på för fullt, han var så uppspelt, glad och söt. Jag fick även en present av Tina, en födelsedagspresent i efterskott. Fast vi inte skulle köpa presenter till varandra längre, busiga Tina! Men det var iallafall fina ljuslyktor, som kan passa väldigt bra sedan i nya lyan.

Albin somnade inte förrän efter 23, men somnade så gott där ute i lillstugan. Vaknade en gång inatt och fick sån där panik som han fått nu de senaste nätterna. Han klarar inte av att läggas ner och somna. Utan jag måste hålla honom mot mig, tills han sover ordentligt. Och då lägger jag honom försiktigt bredvid mig. Sedan vaknade han kanske någon gång, men inget besvärligt. Och sov med mig till klockan 7 i morse. Det resulterade i att jag hade ännu värre värk en vanligt. Jag kanske ska nämna att vi sov tillsammans i en smal gammal bäddsoffa? Men mysigt var det. Den bädden är väldigt skön egentligen, men bara om man ligger själv där.

Jag hade en väldans tur i morse också. Mamma & pappa tog med Albin ner till bryggan, eftersom dom hade tur med vädret. Dom gav honom gröten och busade med honom, medan jag fick ligga i pappas sköna säng och sova gott till klockan 10. Underbart härligt! Mamma sa att jag till och med snarkade! Så kan det bli då jag somnar hårt och gott, kanske inte är så ofta jag gör det nu för tiden?...

Idag kom vi hem till Ramsele vid tre-tiden. Då stannade vi först hos Albins farfar och käkade mat från pizzerian. Sedan har vi bara tagit det lugnt. Men det har varit en väldigt grinig och trött liten Albin här hemma, trots att han sov hela vägen i bilen även idag. Han somnade iallafall strax före åtta ikväll och det är ju en bra tid. Tommy har lagt sig och jag passade på att sätta mig här för att uppdatera. Snart ska jag fortsätta med det jag höll på med, rensa och dona.

Hoppas ni haft en bra helg?

Kommentarer
Postat av: Jessica

sv: Japp allt är bara bra..

sj?

2009-07-12 @ 21:43:39
URL: http://alidaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0