Gårdagens resa

Nu sover mitt lilla troll gott i sin säng, men han var verkligen tjurig. Oj oj oj vilken vilja han har! Han var så trött och somnade så gott i min famn efter flaskan. Sedan la jag ner honom i sin säng och hann inte längre än till köket (4 meter) så hörde jag han började gapa. Jag gick dit och då stod han upp. Då var det bara att börja arbeta, böja sig ner över sängen, klappa honom på rumpan och sjunga om och om och om igen. Efter ett tag var jag nära att ge upp för jag skakade av värken i ryggen. Men till slut somnade han, pjuh!

Jag kom ju på idag att jag glömde berätta om gårdagens resa. Hastigt och lustigt blev det bestämt att vi skulle åka till Sundsvall av den anledningen att vi skulle köpa en dator och jag en ny mobiltelefon. Mediamarkt har ju ett erbjudande just nu att man får ta på avbetalning i 30 månader helt räntefritt och avgiftsfritt. Det erbjudandet går ut på Fredag. Och eftersom Tommy jobbar idag och imorgon så blev jag överlycklig då vi fick veta igår eftermiddag att dom inte behövde lasta upp nånting. Så vi skyndade oss, packade och for.

Första stoppet blev då såklart Mediamarkt. Vi kikade ganska länge på datorerna, det fanns ju inte så jättemånga att välja bland tycker jag. Antingen var dom för små eller så var dom alldeles för dyra, vi hade ju tänkt att den inte skulle kosta mer än 7000. Till slut hittade vi en som vi båda blev väldigt nöjda med, som kostade just 7000 och den tog vi. Till den så köpte vi en datorväska och en trådlös mus, som vi betalade kontant.
Sedan var dte dags att bestämma sig för en mobil, men jag tog en som jag har velat ha ganska länge. En rosa sony ericsson som kostar 2500 kronor.

Efter detta åkte vi ner på Birsta. Först tog vi varsin korv med bröd på IKEA, sedan gick Tommy & Albin iväg medan jag sprang igenom IKEA och ryckte åt mig 5 grejer. Det var nog rekord för mig. Men vi hade varken tid eller pengar, tyvärr! Blev fruktansvärt less då jag fick stå ganska länge i kö, då jag bara hade dessa 5 varor. Men sedan sprang jag bort till grabbarna. Jag gick på Gina Tricot och köpte 2 linnen, två olika färger av mitt favoritlinne.

Sen åkte vi på Willys. Vi var tvungen att köpa blöjor eftersom jag glömde att packa med mig det i all stress. Vi hade bara en blöja i skötväskan och den bytte vi då vi kom fram till IKEA eftersom Albin hade bajsat då. Sedan hade han bajsat igen när vi skulle fara därifrånså då fick vi köpa nya. Jag vet inte vad det blivit med Albin nu, men han verkar väldigt taskig i kistan. Han som oftast bara brukar bajsa 1 gång om dagen, ibland 2, har nu bajsat 5 gånger om dagen i två dagar. Det sprakar och smäller där bak...
Ja iallafall så åkte vi på Ines gatukök och köpte varsin hamburgare, sedan åkte vi hem. Så så var det med det!

Packard Bell Easynote LJ61 17,3 tum

Sony Ericsson W595 - rosa





Kommentarer
Postat av: Jennie W

Sån mobil har jag också =) Löööv den, den enda jag varit riktigt nöjd med.

Jag köper bara mobiler som är rosa och vikbara/skjutlucka, sen om den är bra är en annan sak, men denna var ju skitbra!

2009-07-30 @ 20:49:09
Postat av: Lena&Irma

Hejsan! Tror du inte det kan vara mer tänder på g då, om han är taskig i magen?

2009-07-30 @ 21:45:00
Postat av: Emma

Vilken shopping dag, en ny mobil skulle jag sannerligen med behöva då min inte vill funka alls, ibland ringer den utan att jag ens tryckt på någon knapp, inte illa ;) Men M sa vi får vänta, han gillar inte att ha för många krediter, har just nu en haha

Men jag förstår han, jag har ju ingen inkomst precis :(

2009-07-31 @ 12:15:08
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0