Dagens byrunda

Idag när Albin hade vaknat efter sin lilla lur och ätit sin lunch, så gjorde vi oss som sagt i ordning och tog en runda på byn. Albin fick åka vagnen med fleecejacka, mössa och filt eftersom det är ganska kyligt ute. Lustigt hur vädret kan ändras förresten. Från att vara sol och näst intill olidligt hett, till att vara höstväder och 10 grader. Men iallafall så blev första stoppet på Färghandeln där vi köpte present åt Albins gammelfarmor Ingrid, även lite fler "wallies" åt Albin. Sedan blev det Apoteket där vi köpte lite förnödenheter, som tamponger åt mig och tandkräm åt Abbe. Sedan traskade vi vidare till Magnussons för att jag tänkte kika på skor åt Albin, dom har ju 30 % på alla skor & kläder där. Hittade ett par jag hade velat ha, som var fina och enkla. Men då fanns inte storleken. Antingen ett par som var alldeles precis, som hade kunnat bli lite trånga eller ett par alldeles för stora. Så dom blev det såklart inte. Men det fanns ett par till som var väldigt fina. Ett par Reebook, som inte var riktigt lika enkla i modellen. Men vi mätte dom, jag provade den på hans fot och det fungerade. Så dom blev det, 210 kronor efter rabatt. Inte illa pinkat ändå!
Sen till Systemet där vi köpte en vinflaska med en fin påse åt Elin. Och sist men inte minst på ica, där jag köpte en heminredningstidning som Elin skulle få, och gratulationskort åt både henne och Ingrid. Sedan var den lyckade shoppingrundan på byn slut.

Här är prinsens nya skor
(Dom ser nog lite större ut än dom är, det är storlek 20)



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller med om vädret, helt sanslöst. Fast vi relativt fint fast med lite regn från och till och ibland kan de komma kyliga vindar men utöver de så e de värmt!



Söta skor :)



Kram

2009-07-08 @ 21:27:12
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilka fräcka skor! :)

2009-07-09 @ 09:34:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0