Vårat älskade hjärta Albin <3

Vårat lilla hjärtegryn ALBIN Olov Mikael Larsson uppfyllde min barndomsdröm när han föddes Fredagen den 29:e Augusti kl. 00.46, efter mycket värk och arbete från både honom och mig. Men när han väl kom ut var all smärta borta och det blev den lyckligaste stunden i hela mitt liv, eller vårt liv ska jag väl säga.
Han var 50 cm lång och vägde 3700 gram, var fin och frisk och helt perfekt i våra ögon. Gudomligt söt var han också.

Han har fått stått ut med mycket i hans hittills gågna 4 månader. Det började med att han hade svampinfektion hela vägen från munnen till stjärten, genom hela tarmen, från födseln. Fick medicin för det i 4 veckor. Sedan "som grädde på moset" fast i negativ klang, har han också haft kolik, som nu äntligen har börjat ge med sig lite. Han var också förkyld i cirka 3 veckor en period.

Så man kan säga att han inte haft det lätt lillgubben. Ändå har han haft några glada stunder då han varit så go, pratat och skrattat med oss. Så även om det är väldigt tufft ibland så är det värt allting i slutändan. För i själva verket så är man så lycklig, och han är verkligen meningen med mitt liv. Skänker glädje och smälter hjärtan.

Det blir roligare och roligare för var dag som går. Och jag hoppas att han bara kommer att bli bättre och bättre, med sin mage, med sin sömn och sina matvanor. Man måste väl bara ge det lite tid och ha tålamod. Det är väl det föräldrarollen delvis går ut på, att ha tålamod?  :)

Här hade Albin just kommit ut.
Han hade en stor fostersvulst på grund av den långa väntan efter vattenavgången
.
Ni får ursäkta och bortse från allt klägg  :)


Här är han nästan 1 månad gammal...


2 månader svischade fort förbi


Här har han hunnit bli 3 månader


4 månader gammal och äter lite puré  :)
Är nu lite gladare och starkare. Mera "med".
Är 64 cm och väger bara lite över 6 kg, men är frisk & vacker.



Mamma älskar dig Albin....


... Pappa också!


Albin är pusselbiten som fattades i mitt liv. Nu andas jag lättare, mår bättre och mitt liv har större mening!

TACK FÖR ATT DU FINNS HJÄRTAT!

   

Kommentarer
Postat av: Tess

Så söt liten kille ni har :)

Kramar från Tess och Felicia

2009-01-13 @ 23:29:30
URL: http://babietess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0