Tröga feber

Idag var det såklart lunchstängt på apoteket när Elin var dit innan hon skulle fara hem.
Så vi fick gott klä på oss och ta vagnen och gå ut. Det var inte roligt för lille Larsson som hade feber, var varm och grinig. Jag var också trött, ofärdig, hade fruktansvärt äckligt hår och var inte iordninggjord.
Det var bara att ta på sig mössan och vandra iväg. Vi var ju tvungen att köpa mera alvedonsuppar, köpte även vätskeersättning och en ny salva till hans röda knottriga rumpa.
Det är ju så viktigt att han får i sig vätska, nu när han äter sämre och kräks så mycket. Det går inte att ge honom den vanliga ersättningen nu utan nu får han amma så mycket som det går.

Det var så skönt när Tommy kom hem. Vi gjorde en väldigt enkel middag idag - bullens pilsnerkorv med bröd. Det slank ner, även om det inte är min favorit.

Har kollat på Bonde söker fru - Bröllopet, och gud så fint det var! Men blir ju nästan avundsjuk.

Albin har fortfarande feber, och det knepiga är att den bara stiger. Inte så jättemycket, men ändå! Han hade 39 grader nu.
Jag lyckades iallafall få urin från honom idag. Så imorrn när vi ska på BVC så får dom ta urinprov, kolla i hans öron och hals om det syns något där. Så man får veta vad febern beror på, om det är den hemska influensan som bitit på honom. Annars är det nog magsjuka och av den anledningen att han får denna feber. Hoppas bara att det ger med sig snart.

Nu funderar jag på att beställa gåstolen. Jag skulle så hemskt gärna vilja ha någon annan färg, men jag vet ingen annanstans som det finns gåstolar att beställa? Gult är ju lite tråkigt tycker jag, men huvudsaken att den är rolig. Och jag har ju fått det garanterat av Ida, som har en likadan åt hennes lilla Noah. Så vi får väl gå på det då  :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej hej :) Satt o kikade lite, och hittade denna gåstol. Tänkte att den skulle passa dej perfekt ;)



http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=8291&ProductId=197624&ArticleId=782802

2009-01-27 @ 09:43:51
URL: http://linneasjolen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jo allt är bra med mig, jag hoppas allt är bra med magen, tycker att den har blivit mindre aktiv och sparkna blir svagare, ska till BM imorgon så jag ska höra med henne då.

2009-01-27 @ 10:52:00
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas Albin blir frisk snart!!

2009-01-27 @ 19:22:03
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Anneli

Halloj!

Du har fått en utmärkelse i min blogg =) Kram

2009-01-28 @ 17:42:11
Postat av: Elin

Jag har startat en till tävling! Denna gång kan man vinna en mössa från "by Myhr" :)

2009-01-30 @ 17:50:01
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0