Prinsen tar sin mor med storm

Denna dag har faktiskt varit kanon, trots en ganska så jobbig natt. Han somnade till slut klockan 23.15 efter mycket arbete och missnöjdhet. Sov väl ganska hyffsat fram till fyra-tiden, men efter det så vaknade han många gånger med jämna mellanrum, och själv hinner man ju knappt somna riktigt tills det är dags igen.
Vi klev upp strax före nio i morse då han hade bestämt sig för att inte ligga i sängen längre.

Först var han på ganska bra humör, men sen blev han gnällig. Så det var faktiskt skönt att klä på oss och ta vagnen och gå, för i den vet jag att han oftast är nöjd. Så strax före klockan 13 gick vi till BVC. Där träffade vi Anneli & Max. Var roligt att ses en sväng eftersom det var ett tag sedan.
Iallafall så blev han vägd och mätt och äntligen fick man glada nyheter - när man minst anar det och inte har några förhoppningar. Nästan som reklamen om en vinstlott - "Plötsligt händer det". Lillgubben hade gått upp nästan 1 kg på 4 veckor, det var inte illa, för att vara han. Gud vad glad jag blev, så det kändes skönt. Han vägde nu nästan 7 kg. Och så hade han växt 3 cm på längden, alltså är han 66 cm lång.

Efter bvc gick vi, han somnade i vagnen. Så han fick ligga ute medan jag sprang upp på toan hemma och bytte om. Sen gick vi ut och väntade på Lillemor som skulle bli klar med sitt bvc-besök. Men det tog lite tid så jag började bli frusen. Då gick vi in på ica en sväng. Handlade lite nödvändigt som vi skulle ha till middag idag, även lite onödigt såklart.

Efter ett tag kom Lillemor på ica, så hon handlade lite. Sedan gick vi tillsammans med våra vagnar hem till henne. Gubben sov fortfarande. Väl hemma hos henne så fikade vi, kaffe med dopp och surrade massor. Mest om våra små prinsar förstås. Det var hur trevligt som helst, så det kommer jag göra om snart...
Albin sov hela tiden, man blir nästan orolig. Som att något inte stämmer. Detta är ju inte min lilla pojke? Han som brukar vara vaken mest hela dagarna. Men han sov sammanlagt 3,5 timme i vagnen idag. Underbart! Det var roligt att få gosa lite med Axel också. Synd att jag inte tog nåt kort, men det får bli nästa gång.

Vi gick därifrån i tid så att vi mötte pappa Tommy när han klev av bussen, sedan hem för att ge stackars hungriga Albin mat. Han som inte hade ätit på 5,5 timme. Efter hans måltid var det dags att börja med våran, som idag bestod av lunchkorv med räksallad och gurkmajonäs. Tommy hade med bröd och jag med strips. Det smakade faktiskt okej och mätt blev man.

Så nu sitter jag här, mätt, belåten och nöjd över denna dag. Men måste kila nu, ska se Sex and the city.
Återkommer sedan, tror jag...
Nu blev det en långskriven blogg igen. Säkert jättejobbigt och tråkigt att läsa, men det kan inte hjälpas. Jag är helt enkelt en skrivgalen kärring.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0