Väntan

Goddag!

Idag har varit en ganska så bra dag. Natten var som vanligt ganska hektisk men det är man van. Det tråkiga var att han vaknade halv 4 inatt och var sådär vansinnig igen och ingenting fungerade. Så till slut var jag ju tvungen att värma mat. Det är ju lite väl tidigt, jag vill inte att han ska bli van att äta flaskan på natten eller alldeles för tidigt på morgonen. Jag har tänkt att tidigast halv 5, om det går. Men går det inte så går det inte...

Han vaknade iallafall sista gången halv 8, då gick jag och gjorde mat. Han fick ligga bredvid mig i sängen medan jag gav honom, tänkte att han kanske kunde somna där en stund till så kunde jag också slumra lite. Och det gjorde vi, en liten liten stund. Sedan klev vi upp före 9.

Vid klockan 13 klädde jag på oss och gick på bvc. Det var mätning och vägning på G. Resultatet var idag 7310 gram och 67,5 cm. Det går framåt iallafall! Det var trevligt att surra lite med Märit och dom andra mammorna.

Efter bvc så blev nästa stopp på ica för lite handling. Blev där ganska länge för jag träffade folk att surra med även där. Albin låg och sov så gott i vagnen så det gjorde ingenting.

Sitter nu här och väntar på Albins mormor som kommer när som helst. Fick ett sms av henne nu där det stod att hon var i Edsele, alltså cirka en kvart kvar. Hon ska vara här med oss tills på Torsdag, det blir skönt och mysigt.

Albin ligger fortfarande nere i vagnen och sover, han lär nog vakna när som helst och kommer då att vara väldigt hungrig. Så jag har redan garderat en flaska färdig med ersättning så det är bara att värma när han börjar skrika där nere.
Otroligt hur bra han sover i vagnen nu, nu när han sover som sämst annars. Han sover ju aldrig mer än en timme i sträck på natten. Men nu i vagnen sover han över 2 timmar. Det är ju jättebra såklart, huvudsaken är ju att han får sömn. Men det är ju synd att han inte kan sova lika bra inne, och på natten framför allt. Så att man får lite tid att göra saker i hemmet, eller kanske till och med vila.

Nu ska jag bara invänta Albins apvrål och mammas ankomst. Återkommer nog nånting senare ska jag tro.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hallå!

Här mår vi bara bra :)

Såg dig inte alls. Men du vet väl att jag (nästan) är samma blindstyre som mamm ;P

Ska ni hitta på imorgon då? Kanske jag och Edvin kan komma förbi och hälsa på?

Kram

2009-02-10 @ 17:27:12
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Trevligt med besök från mamma!! Jag brukar inte heller köpa så dyra kläder. Det beror på vad det är. Till Thea som sliter sina lägger jag ner en slant extra på bra kvalite för det vinner man på i längden! kram

2009-02-10 @ 18:53:26
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Linda

:-) Vi åker inte upp, JAG åker upp. Gustav stannar här hemma och vaktar herrgården våran och jobbar :-) Jag vet inte exakt när jag kommer hemöver, vecka 11 nån gång tror jag.

2009-02-10 @ 21:21:50
URL: http://2thousandandnine.wordpress.com
Postat av: matilda

Jo visserligen! men mycket av det har jag köpt på rea eller så fått när Thyra föddes!! Det enda som kostad nu sist vi var i väg Var Thyras overall, det sved lite:)

2009-02-11 @ 11:41:02
URL: http://mammamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0