Trollskogen

Ja, nu är vi som sagt i Trolldalen hos mamma och pappa. Så härligt så.
Något som var mindre härligt var resan hem, hade sån åksjuka, redan efter några minuter. Usch, det är verkligen inte trevligt att må illa.

Annars gick resan bra, mamma körde så det var skönt att jag slapp det åtminstone. Vi gjorde ett kort stopp hos Albins gammelmormor i Långsele. Gissa om hon blev glad att se lilla Abbe? Vi har bara träffat henne en gång sedan julafton tror jag, tråkigt men sant.

Vi åkte vidare hem till älskade papsen, som var helt slut. Men hade gjort iordning den så kallade karrérätten, som jag gjorde för bara några dagar sedan. Men gott var det ändå, och mätt blev man.

Albin har varit underbar nästan hela tiden denna dag. Så himla härligt! Just nu ligger han och sover i sin säng, han somnade efter maten halv tio. Jag var just dit för att han vaknade, men han behövde bara läggas på sidan och få tutten.

Nu tänkte jag borsta tänderna och krypa ner i sängen. Vill ju inte missa alltför mycket dyrbar sömn. Framför allt med tanke på att det brukar kunna ta en timme innan jag somnar.

Imorrn blir det nog stadstripp för mig, Abbe och mamma, om temperaturen tillåter vill säga. Vad sur jag blir på denna kyla, man kan ju knappt vara ute. Och varje gång vi är här och tänker åka på stan så är det för kallt. Jag hoppas att det blir lite lägre temperatur imorrn så vi kan fara en sväng iallafall. Jag skulle vilja köpa någon pyjamas och body åt Albin. Det känns ju lite hopplöst när mätaren står på - 23 just nu. Men man ska inte förlora hopp.

Nu ska jag kila vidare. God natt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du har blivit utmanad på min blogg :)

2009-02-12 @ 11:56:18
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0