Engla

Ja, det snöar på för fullt här fortfarande. Det är stora fina flingor som faller och endast 3 grader kallt idag. Får väl se om man går ut en sväng sedan.

Nätterna flyter på som vanligt. Den ena värre än den andra. Albin har sovit otrligt dåligt inatt, nästan rekord. Från att han somnade vid tio igår kväll, tills att han klev upp idag vid åtta, så har han inte sovit en timme i sträck någon av gångerna han somnat om. I morse var jag så himla trött, kände mig döende! Men det är inget jag kan göra åt, utan det är bara att ta sig i kragen. Man måste ju försöka vara så pigg som det går, och underhålla en liten Pip-Larsson.

Nyhetsmorgon är på teven. Såg just den omtalade lilla Engla´s mamma hos Malou.
Gud, man förstår inte hur man kan klara av en sådan sak. Att kunna gå vidare efter att någon mördat ens barn. Och att man dessutom vet vem, ursäkta språket, karljäveln är.
Hon sa ju att hon känner så mycket hat nu mot denna Anders Eklund och att det har ökat med tiden. Även att hon tycker det känns hemskt att hon känner att hon skulle kunna mörda honom. Men med all rätt säger jag. Jag håller med.
Även om gärningsmän eller kvinnor är sjuk på något vis och inte kan "rå för" deras handlingar. Det är ju inte konstigt att man hatar och känner att man skulle kunna döda den som mördat ens barn. Det kan jag säga redan nu att jag också skulle känna, om det hände mig. Är inte den känslan naturlig?

Annars då? Jag sitter här vid datorn och äter smörgås och dricker te. "Det kittlar dödsskönt i kistan" - som Baloo i Djungelboken säger.
Tommy åkte iväg till skolan med nio-bussen. Längtar redan tills han kommer hem.
Nu ska jag kika vidare.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0