Redovisning

Gårdagen spenderades bland annat hos Bertil Larsson i Myrdalen, Tommys farfar och Albins gammelfarfar. Vi hade med oss Bertils post, tidningar, lite handling och hundmat. Väl där väntades kaffe med dopp. Tommy hjälpte till att skotta av taket. Bertil skjutsade upp han med traktorskopan. Det tog ett tag där uppe för det var grymt mycket snö, tjockt och tungt. Tommy var helt slut efteråt och blöt i svett. Det blev mycket babbel, som vanligt om allt och ingenting. Alltid lika trevligt att hälsa på min gogubbe. Vi var väl där i två timmar och innan vi skulle åka fick Tommy en välförtjänad slant.





När vi kom på byn klev jag av på ica för att handla lite gott till kvällen. Jag hade tur för det var 5 minuter innan stängning.
Sedan hem, tog det lugnt en stund. Tills vi beställde pizza, som jag for och hämtade. Och det var gott, såklart.
Lite senare kom Jim och Kajsa förbi. Vi drack kaffe och åt lite godsaker. Tittade på Melodifestivalen och sedan på Hot chick. Surrade också en massa, det var minst lika trevligt denna kväll. Albin var lite gnällig, väldigt trött. Två gånger somnade han gott en stund.

En liten onödig uppgift, mitt stora irritationsobjekt igår - jag har fått tillbaka mensen! Har gruvat mig en tid över detta. Jag har gärna kunnat vara utan den i 1-2 år till om jag fått. Det är ju så underbart skönt att slippa den skiten, och man har ju blivit van det, efter typ 15 månader. Men sånt är ju livet, för oss kvinnor. Så nu har helvetet börjat igen!

Inatt sov gubben lite bättre. Han vaknade varannan timme istället för varje timme. Somnade ju efter elva igår kväll efter han hade ätit. Och han åt strax före 7 i morse, så han var duktig. Efter det ville han inte somna om något mer, då fick pappa Tommy kliva upp med honom.
Strax före 10 klev jag upp, och strax efter gav jag Albin mat som han somnade av. Tommy la sig också och sov. Jag var och hämtade Albin som vaknade för en stund sedan, han sov nog i en timme precis. Skönt!

Sedan har man lite att dona med här hemma. Det ska diskas, plockas, torkas, strykas och bytas gardiner bland annat. Jag hoppas att jag har orken och tiden till det.



Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja men de finns alltid en del som ska fixas.. varje dag. men idag verkar de som om vi inte har nåt så där jättestort som ska göra. det är skönt.

2009-02-22 @ 11:32:35
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: malin =)

2009-02-22 @ 11:32:42
URL: http://elinsmalin.blogg.se/
Postat av: malin =)

oj, förlår, råkade trycka på enter för tidigt :P

Guud, han e så söt :P

2009-02-22 @ 11:33:15
URL: http://elinsmalin.blogg.se/
Postat av: malin =)

Han är verkligen jätte söt :P

2009-02-22 @ 11:48:26
URL: http://elinsmalin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej tjejen!

Nu närmar sig min Greklandsflytt med stora steg. Måste bli av med det jag har i bloppisen. Därför har jag sänkt priserna och bjuder på frakten. Kom in och fynda :-)



http://rebeccalovesyou.blogg.se/index.html



Kram Rebecca

2009-02-22 @ 12:17:57
URL: http://rebeccalovesyou.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

hej hej..

vilken fin lite kille..:) hur gammal är han?? jag har en liten stina som är 8 månader.. :)

åh nej , mensen är inte kul att få tillbaka.. jag fick min tillbaka tidigt nu efter stinas födelse tror det bara gick 3 månader..:(



ooo kära nån så mycket snö.. vart bor ni?? jag som tyckte vi hade mycket snö här på närkeslätten.. hihi..

jag lägger till dig på bloglovin så kommer jag tillbaka..:)alltig kul att följa småbarn i ens egnas barns ålder..



kramkram

2009-02-22 @ 20:36:42
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0