Fin vinterdag

Blev lite irriterad igår när jag skrev det sista kvällsinlägget inna jag skulle lägga mig. Det gick inte att spara och publicera. Vet inte vad det var för fel, antar att det var blogg.se sidan som konstrade.

Har haft riktigt mysigt och härligt nu när mamsen är här. Det värsta som blir när hon kommer är att jag slappnar av mer och känner mig då ännu mera trött - som jag inte trodde var möjligt.

Albin sov inne med mamma inatt i barnrummet/gästrummet. Han somnade i hennes famn vid halv elva igår kväll efter maten. Vaknade första gången klockan 2, fick tutten. Sedan vaknade han 4, fick tutten. Vaknade klockan 5 och samma visa då, fick tutten igen. Han hann aldrig vakna och bli elak. Sedan sov han till klockan 7.30, och åt inte förrän då. Blir man imponerad eller? Jag vet inte om han mår bättre av den nya medicinen han började med igår kväll. Den förra var nog inge trevlig för hans mage, den vi använde sista gången i förrgår. Skönt att han sov bättre iallafall. Och jag somnade vid halv ett inatt och fick ligga till klockan 8, hur skönt som helst.

Det är ändrade planer också. Vi fick veta att pappa ska få komma hem från sjukhuset idag. Då kände mamma att hon ville vara hemma med honom. Så jag och Albin följer med henne hem till Trolldalen idag. Och vi har det ju minst lika bra där, så det gör mig ingenting.

Min kära vän Tina Solnes fyller år idag, 22 år. Så jag måste ju säga grattis till henne!  :)

Jag håller på att damma överallt nu, är snart klar. Ska jag rengöra lite i badrummet och sen måste jag byta gardiner i Abbes rum. Sen är det bara för Tommy att dammsuga lägenheten, bra att passa på när vi är borta. Har ganska mycket tvätt igen också, men den får vi ta i tu med när vi kommer hem igen.

Albin har sovit sött ett tag, vaknade precis. Han ska få mat och sedan ska mamma ta ut han i vagnen en sväng i detta vackra vinterväder. Det är hel blå himmel och strålande sol. Ser väldigt härligt ut. I morse var det 20 grader kallt, men nu har det gått upp till 13 - beror väl på solen antar jag.

Ser han ut att må gott eller?  :)





Nu ska jag fortsätta stöka på här... hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Erika

Va skönt att han börjar bli lite bättre :)

Varför har pappa din varit på sjukhus? :S

Och Karin, det finns ingenting som heter "fin vinterdag" :P Vintern är ingenting annat än dålig! ;)

2009-02-11 @ 12:26:03
URL: http://magnifikaerika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0