"Morgonstund har guld i mund"

Igår kväll såg vi på teve, fikade och myste som vanligt.
Jag gjorde som sagt en beställning till Ellos - två par skor till Abbe, ett nattlinne, en byxa och en tröja åt mig själv. Det var ju en massa rea, och då passar jag på. Skorna till Albin tänkte jag att han kan ha i slutet av sommaren, när han möjligtvis kanske lärt sig gå. Pumaskorna var bara fina, så jag kunde inte låta bli.

Efter beställningen tog jag ett bad, som verkligen var väl behövligt och det var skönt. Framför allt efteråt. Jag tror att det var nästan 7 månader sedan jag badade sist. Efter jag hade suttit ett tag så fick Abbe hoppa i en stund med mig. Han behövde också få bada lite efter sina sjuka dagar och det gick ganska bra.

Inatt var det lite sämre för lilla Albin. Han var grinig mest hela dagen och kvällen igår, väldigt tjurig på att somna också. Han somnade till slut vid tolv... det gick sedan mindre än två timmar tills han vaknade och var vansinnig. Höll på en stund med att försöka trösta, men det gick inte.
Till slut kom mormor in och hämtade honom. Jag fick lägga mig igen.
Vaknade med skräck när jag kände att något ganska tungt rullade av min mage. Jag var ju väldigt trött och lite "borta", så jag trodde ju att det var min son som av någon konstig anledning låg på min mage och föll ner. Slog upp ögonen väldigt snabbt och fick se katta - Nisse!

Mamma kom in med Albin halv sex, hon hade suttit med honom i vardagsrummet från klockan tre inatt. Tyvärr sov han bara i en halvtimme. Men han var ju såklart jättehungrig då klockan sex, eftersom han inte hade ätit sedan klockan elva. Jag gjorde i ordning ett mål mat, efter det sov han från halv sju till halv nio...

"Morgonstund har guld i mund" - det är nog Albins förklaring på morgnar. Det är hans bästa tid på dygnet. Han blir så glad av att få kliva upp, är så go och flinar en massa. Även om det bara håller en liten stund tills han blir less igen, så är det himla mysigt.

Nu har Albin ätit mat, somnade i sin mormors famn, hon gick in och la han i sin säng.
Nu hörde vi att han började surra, sitt goprat som han kan ta till ibland. Så gulligt så!
Men jag hoppas att han kan sova en stund snart, för han verkar trött.
Han mage är lite orolig just nu, det var nog det som störde honom igår och inatt. Det bubblar och lever om en massa och han får ju som lite skov ibland. Kan kanske bero på antibiotikan..

Nu ska jag kolla vidare. Hej på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0