Kalas med godsaker

Lillgubben sov i 2,5 timme ute i vagnen idag, så härligt. Det verkar gå himla bra för honom att sova ute i vagnen nu. Så man ska försöka att gå ut med honom minst en gång om dagen, då det går. Så han får sva gott ett tag. Och hoppas att detta håller i sig.
Dagen har varit allmänt okej.

Vi var som sagt på 50-årskalas hos familjen Andersson, där det var Kent som fyllde år idag. Där blev det goda kakor, bullar, kaffe, läsk och smörgåstårta - väldigt smarrigt. Sen en massa trevligt surr på det också. Vi åkte hem halv åtta.

Sedan har vi väl inte gjort nåt vettigt heller. Ätit lite godis framför teven och haft fullt upp med att underhålla en tjurig liten grabb. Fick honom att somna till slut, i min säng när jag låg bredvid. Det blev lite knas ikväll igen med maten. För han brukar ju äta sista målet mellan halv tio och halv elva och sen sova. Men nu fick han ju mat vid åtta, somnade inte förrän nu. Och han lär nog vakna inom en snar framtid och då måste han ju få mat, inför natten. Men inte så mycket man kan göra åt det.

Jag är riktigt trött nu. Och så har jag så knasigt i mina ögon, dom svider och sticker. Mamma har redan lagt sig, hon var ännu mer zombie än mig stackarn. Hon som jobbat helg på akuten, men som tur är så är hon ledig imorrn. Då blir det morgonmys. Jag har inte en aning om hur vi ska spendera dagen, men det får vi se imorrn. Halv fyra ska jag plocka upp min älskling på skolan iallafall, och då rullar vi mot Ramsele. Åh, så jag och lilla Abbe har saknat pappa!

Nä nu tror jag att jag ska borsta gaddarna och göra i ordning en flaska mat som gubben ska få när han vaknar. Återkommer imorgon. Godnatt mitt herrskap!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej vännen!

Nu har jag startat igång en ny tävling!

Så kom och var med du också :)

2009-02-16 @ 12:30:07
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej. Ska du på kyrkis imorgon? Länge sedan jag såg er nu... Vi ska dit. Kanske ses, det vore skojj.



Kram

2009-02-16 @ 19:16:23
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej. Ska du på kyrkis imorgon? Länge sedan jag såg er nu... Vi ska dit. Kanske ses, det vore skojj.



Kram

2009-02-16 @ 19:17:51
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har fått en utmaning på min blogg du måste göra :)

2009-02-16 @ 19:25:48
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0