Apan Smarry

Jag kom på att jag helt glömt bort att berätta en grej. För några veckor sedan så var det en tävling på ica. Det var en stor påse som var fyllt med såna här skum-choklad-kokkos-stänger. Man skulle gissa hur många det var i den. Tommy gissade på 72 åt sig själv och 73 åt mig.
Jag sa till Tommy att jag tyckte det var pinsamt att dom läser dom där. För jag trodde att han hade gissat på alldeles för högt antal nämligen. Det är verkligen fler än det ser ut att vara. Jag hade nog gissat på 40-50 stycken kanske.

Men tror ni inte på fasen att han fann den spjuvern? En dag när han kom för att hälsa på mig och Abbe på sjukan så kom han med ett brett leende. Han berättade att dom på ica hade ringt och talat om att han vann tävlingen. Han var den enda som hade gissat på 72. Han vann en apa och två paket "smarry" kokkosbollar. Så det var ju roligt, och vilken tur sen!

Det passade ju perfekt att Albin fick sig en liten apa i present när han kom hem från sjukhuset.
Och vi kallar apan för just Smarry nu såklart.


Man kan böja hans ben och armar.
Visst är han söt?


Kommentarer
Postat av: matilda

Du får gratta Tommy till Apan! Bra gissat:=) Jo med oss är det bara bra, dagarna bara rinner i väg känns det som. I Kväll hoppar vi över skidåkningen & Thea får åka på barngympa ist. I morgons ska vi till Sundsvall & handla vårkläder! Längtar som en gris till Våren!! Kram

2009-02-05 @ 13:29:03
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Johanna

vilken söt apa, kul att han van!

2009-02-05 @ 14:37:15
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: matilda

Ja hon är värsta klumpen:) Jag har lagt undan pengar så jag ska kunna handla regält i morgon lär väl gå lös på några tuden tänker jag, Å då e det bara till barnen:)! Ska ha lite saker till theas rum, lite hyllor & sånt. Jo hon tycker att det är jätte skoj med gympan:) Är du & Albin hemma i kväll lr? Kanska jag & Thyra kan komma förbi en sväng. kram

2009-02-05 @ 14:44:29
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: matilda

jag hör av mig innan!!!

2009-02-05 @ 16:31:50
URL: http://mammamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0