Alla hjärtans dag

Natten var inge vidare trevlig. Jag somnade relativt sent, Albin började vakna strax efter att jag hade slurmat in. Så det kändes inte ens som att jag hade hunnit somna. Sedan vaknade han ganska mycket. Klockan 3 var det dags att bli elak och antagligen väldigt ont i magen. Jag försökte allt, försökte få honom att somna om men det gick inte. Mamma vaknade ju också och kom in. Efter en stund fick jag ju gå och göra en flaska mat åt gubben, för ingenting fungerade. Han var så elak, men han åt iallafall upp maten och somnade.

Efter det så vaknade han också många gånger. Klockan 8 klev vi upp, jag gjorde mat igen. Mamma klev upp, tog Albin och sa åt mig att sova. Så jag somnade i hennes & pappas säng och sov i nästan 3 timmar tror jag. Det var inte helt fel. Jag fattar inte varför man inte känner sig ett dugg piggare? Det är så skönt när man väl ligger där och sover, men sedan känner man sig lika död ändå. Iochförsig så har man ju mycket sömn att ta igen, och man är ju trött och slut på ett sätt som gör att det är svårt att ta igen på några timmar.

Mamma tog med sig Abbe ut i vagnen i det fina vädret, han somnade vid 11. Jag klev upp vid 12, mamma åkte till jobbet klockan 13. Albin sov ändå till klockan 14, alltså i 3 timmar. Gud vad bra, vad skönt för honom. Men han verkar också helt slut. På ögonen ser det ut som att han inte mår bra. Han har varit gnällig och fått ett sånt där skov idag igen. Verkar ha ont i magen. Han kräks hela tiden och det luktar verkligen fruktansvärt. Han kräks till och med 2-3 timmar efter måltid, och då är det ju snart dags att äta igen. Det är så konstigt tycker jag? Han är säkert dålig på nåt vis.

Pappa kom hem vid halv fyra, började med middagen som idag bestod av lax och potatis. Och gud så gott det var, helt underbar lax. Jag blev mätt som fasen, orkade inte ens äta upp min portion. Det är väldigt olikt mig, för jag brukar då kunna truga i mig tills jag är spyfärdig. Men nu kände jag att det blev för mycket så jag slutade istället. Bra gjort!
Pappa ligger och sover nu. Albin somnade också efter sin mat och jag hoppas att han sover en stund.
Ikväll kommer väl mamma hem vid halv tio. Det blir fika och Melidofestivalen för hela slanten. Nu ska jag kika vidare här.

Hoppas att ni har en bra Alla Hjärtans Dag. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Nu tycker jag att den där lilla krabaten ska ta och bli helt frisk! Det måste ju vara jättejobbigt för honom... och för dig med såklart. Du är så duktig! Kram Kram Kram :)

2009-02-14 @ 19:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0