Svar på kommentar

Tänkte ge ett kort litet svar här till Jessica H.
Börjar med att säga att min Albin har väldigt dåligt immunförsvar och blir lätt och ofta förkyld. Så skulle jag måsta ha honom hemma varje gång han är lite förkyld så skulle det bli väldigt väldigt ofta. Sen så har han just börjat hos dagmamman förra veckan och blev förkyld i samband med det. Så antagligen är det just för att han träffat flera nya barn bland annat. Även många barn på kyrkis och han har inte varit van att umgås med så mycket barn. Och han har heller inte varit så pass sjuk att han behövt vara hemma. Det är väl det ända svar jag kan ge... Jag hoppas på att han blir bra fort nu. Vill helst inte behöva pausa mitt i inskolningen, men vi får se! Och så får vi se hur han mår imorgon bitti... Självklart vill jag inte att någon ska bli smittad av honom, men som sagt... Ja jag har redan skrivit vad jag ville säga!



Uppdatering
Albin hade det jobbigt ett tag inatt med hostan och han bökade omkring en massa i sängen. Men till slut somnade han gott igen, med huvudet på mig och kroppen på sidan om - sötknoppen! Vaknade före 7 i morse och Abbe var ivrig med att stiga upp. Skönt att han fick vakna till av sig själv så att jag slapp väcka honom iallafall. Så det var bara att klä på sig, byta blöja, klä på Albin och ge honom frukost. Tittade på tempmätaren som visade -15 grader, burrr! Men bilen var iallafall varm för att Tommy hade satt i kupé-och-motorvärmaren inatt när han kom hem från jobbet.
Vi klädde på oss alla ytterkläder och åkte iväg. Såg våran Malin efter vägen, hon var på väg att gå till jobbet i kylan så vi plockade såklart upp henne. Sedan åkte vi vidare till dagmamman.

Pratade med henne om Albin förkylning igen. Han är ju som sagt en sån som lätt blir förkyld och väldigt ofta. Han har ju just börjat hos dagmamman och blev förkyld efter 2 dagar. Men jag har ju väldigt svårt att veta vad gränsen är, hur dålig dom ska vara för att vara hemma. Han verkar ju inte alls ha så farligt på dagarna utan det är nätterna som är jobbigast. Ragnhild sa iallafall att det inte var någon fara och hon har knappt märkt nånting alls när han varit hos henne. Han har ju heller ingen feber eller är riktigt sjuk, så vi behövde inte vara hemma för det. Det är ju skönt att hon sagt så iallafall! Får hoppas att han blir bättre snart och inte tvärtom...

Kommentarer
Postat av: M.

Jodå det är bara bra:) Fast har lite ont i huvudet och ögonen känns lite tunga så är väl nå skit på G =/ Kottarna är förkylda med så det är väl nå som går nu - suck!

Med er då?

2009-12-03 @ 11:07:37
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej :) Va jobbigt att han blir dålig lätt, jag har ju ingen erfarenhet men av det lilla jag vet tycker jag var och varannan unge är lite små snorig på dagis/hos dagmamman, så du behöver nog inte vara orolig? Jag går på öppna förskolan med Theo och där flödar bakteriehärden med ungar som nyser och snorar, men kan det inte vara så att deras immun försvar byggs upp av det och dom tillslut blir tåligare? Kram

2009-12-03 @ 11:23:06
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0