I väntan på mys

Ja jag har blivit lite krasslig, inte så farligt men känner av det. Albin är inte heller bra än och det är väl han som smittat mig den busen. Som vanligt så är det värst på kvällen, natten och morgonen men går ganska bra under dagarna. Jag snorar, nyser och hostar lite. Får hoppas att det inte blir värre bara. Albin blir också mest störd på natten av sin hosta...
Idag har han varit hemma och ledig från dagmamman eftersom hon hade en ledig dag. Vi har busat & lekt, myst, sett på tv, ätit, sovit och hälsat på Malin & Mattias en liten sväng. Tommy kom hem vid fyra-tiden, då fick han ta över underhållningen för sin son medan jag kokade ihop middagen åt oss. Sedan plockade jag undan, satte jag igång diskmaskinen, sprang ner till tvättstugan med tvätt och så for vi och handlade lite på ica. Där träffade vi Elin och Edvin och när vi hade handlat klart så kom dom hem till oss. Vi tog en fika och pojkarna lekte lite, så det var trevligt!

Idag fick vi paketet med julklappar som jag skickade efter, så dom har jag suttit och slagit in ikväll framför teven. Såg Mammas Pojkar, där det var final idag och jag blev till och med tårögd! Även om jag inte gillar Jane så tyckte jag att Bobby skulle ha valt henne för jag tål inte riktigt Julia. Sedan blev man lite rörd av Martina när hon stod och pratade med Christian och hans mamma efter att hon blev bortvald. Roligt att Tim valde Moa, samtidigt blev jag lite chockad! Tim är ju rätt så het också, tycker att han har lite väl mycket muskler bara. Hoppas att det går bra för grabbarna och deras kärlekar iallafall. Tråkigt att programmet är slut nu för jag gillade verkligen det, trots att det är ett fjantigt koncept.

Nu sover mina grabbar sött, fast Albin bökar på hela tiden och jag vet inte vad det är som stör förutom hostan. Men jag hoppas att han ska få sova någorlunda eftersom han ska till dagmamman imorgon. Så våran klocka kommer att ringa klockan 7. Men, vid fyra-tiden imorgon kommer mamma! Då ska vi ta hem mat från pizzerian att mumsa i oss. Och hon lär leka och mysa för fullt med Albin, när det är nästan 2 veckor sedan sist. Ja, det är jättelänge för oss! Sedan ska jag och Tommy gå på bio och se "Luftslottet som sprängdes", ska bli väldigt roligt och spännande, som jag längtat! Det var nog nöstan 3 år sedan jag och Tommy var på bio tillsammans. Så mamma blir hemma med prinsen och lägger honom. Sedan ser hon Idol-finalen ensam tills vi kommer hem och gör henne sällskap. Då blir det gofika och mys!

Inte nog med det så får vi mera besök på Lördag - då kommer Oppe (min bror), Olli, Malin och mormor och hälsar på oss. För första gången i denna lya. Så det ska bli jätteroligt. Då blir det väl husesyn, mera fika, sedan fixa middag och äta tillsammans. Riktigt mysigt! Albin blir nog väldigt glad att få leka med sin älskade kusin Oliver också...
Men nu ska jag läsa lite bok, för att sedan hoppas på sömn, god sömn. Godnatt!


Mammas charmige prins ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0