Strålande jul!

Har varit dålig på att uppdatera, har verkligen inte kännt varken ork eller lust.
Nu är det snart Måndag igen och julen är över, den har gått i rask takt tycker jag. Men vi har såklart haft himla trevligt som vanligt. Det började med att jag och min lilla familj packade med oss allt och åkte till Trolldalen dagen innan julafton. Där hos mamma & pappa blev det middag, lek, mys, fika och uppesittarkväll med bingolotto. Jag vann 100 kronor, så man fick ju tillbaka det man hade lagt ut för lotterna iallafall. Oppe, Malin och Oliver var också där med oss, väldigt mysigt!
Duschade och fick lägga mig i renbäddad säng, så underbart! Somnade dock inte förrän efter 2 den natten...

Sedan kom självaste dopparedagen, har man inte haft någon vidare julstämning innan så kommer den säkerligen då. Vi klev alla upp och åt frukost - risgrynsgröt och smörgåsar. När Albin hade somnat sin lur så stressade jag iväg ner på stan för att handla det sista, hade bara en timme på mig men det gick bra...
När jag kom hem hade Albin vaknat en stund innan, han sov bara en timme. Han hade ätit gröt även till lunch och då var det dags för tomten som vi hade bokat till klockan 13. Det blev lite julklappar, skratt av oss vuxna och glada miner från barnen - precis som det ska vara. Det var mest klappar till Danne, Maja, Rasmus, Hugo, Oliver och mamma & pappa. Eftersom att Danne med familj och Oliver bara skulle vara med halva dagen. Mamma likaså, för hon jobbade mellan klockan 15 och 21 tråkigt nog.
Det blev tv-tittande som vanligt också, Kalle Anka och hans vänner. Fikade efter tomte-besöket, sedan väntade man bara på den ljuvliga julmaten. Tänk att det smakar så bra varje år, och att man blir så mätt att man kan spricka? Senare delade vi själv ut alla klappar som var kvar, vilket var ganska många. Tråkigt utan tomte, men det kändes lite onödigt eftersom det bara var vi, några vuxna kvar... Nu tänkte jag försöka dela med mig av vad vi fick, kan mot all förmodan glömma något.

Jag fick :
Ett frisörbesök av min älskling.
3 par trosor av mig själv.
En ny mp3-spelare av mamma & pappa.
En fin prydnad av mamma.
En tröja av min bästa vän och "syster" Camilla.
500 kronor av min svärfar.
En stor inramad bild av min bror Oppe -
(En bild på Marcus Fagervall där Marcus själv hade skrivit hälsning och sin autograf till mig, haha!)

Tommy fick :
Ett par snygga kalsonger av Albin.
En t-shirt av mig.
2 st t-shirts av min mamma & pappa.
En "pyjamas" av min mamma & pappa.
500 kronor av sin pappa.

Vi ♥ fick :
Presentkort 300 kronor på Kinarestaurangen av min mormor + barnvakt av mamma vid det besöket :) .
Presentkort 1000 kronor på Bergs smyckesaffär (till förlovningsringar).

Albin fick :
500 kronor av sin farfar.
100 kronor av sin gammelfarfar.
Duplolego, en bok och ett fordonspussel av sin farmor.
3 olika instrument av sin mormor & morfar.
En hockey/lek-hjälm av sin mormor & morfar.
En cd-spelare av sin mormor & morfar.
2 tröjor & 2 byxor av sin mormor & morfar.
En "lek-tv" av sin mormor & morfar.
4 stycken fina bodys av sin gammelmormor.
En fin tröja av sin "Mommi" Carina & Kent.
2 tröjor & 2 byxor av gudmor Camilla & Fredrik.
Ett instrument även från kusinerna Patric & Evelina.
Byxa, body och en mössa av kusinerna Rasmus & Hugo.
Duplolego av sin kusin Oliver.
En trälastbil med klossar av sin kusin Edvin.
En jätterolig leksak av sin kusin Tilda.
En tröja och en dvd-film av gudfar/farbror Kennet och Jonna.
Kläder av mig & Tommy.
En Brio spis av mig och Tommy.
Köksredskap & låtsasmat av mig & Tommy.
En leksaksbil av mig & Tommy.
Lego av mig & Tommy.
En kassaapparat av mig & Tommy.
Ett djurpussel av mig & Tommy.
En Nalle Puh dvd-film av mig & Tommy.
Ett bamsepussel av sin kompis Max.

Detta var vad jag kunde komma på just nu, har säkert missat nåt men allt var ändå lika värdefullt.
Tack till er alla!

Albin var otroligt trött hela den kvällen och somnade vid åtta. Då satte jag mig i bilen och åkte upp till forsmo för att hälsa på familjen Sköldebjer. Dom fick en julblomma och Jessika fick en inramad bild på våran söta fotomodell. Hem igen och sjönk ner i soffan framför teven. Mamma kom hem halv tio, dom hade haft fullt upp på akuten hela kvällen. Då fikade vi iallafall och mådde gott...

Juldagen blev bara en lugn hemmadag med julmatsfrossa igen, en massa lek & bus. Det blev lugnt även på kvällen. Hade ju varit planerat i flera månader att jag & Tommy skulle gå ut och att Albin skulle vara hemma med sin mormor & morfar. Men vi struntade i alltihop. För det första hade vi inte hunnit skaffa några biljetter till Hullsta, sedan hade vi varken ork eller så mycket lust så det kändes bara som slöseri med pengar. Nä, en mysig hemmakväll fick det bli istället! Albin somnade vid åtta tror jag, då blev det ju att slöa framför teven. Vi fikade och såg en film med mamma & pappa - "Dubbelspel". Vi hade ju sett den förut allihopa, men den är jävligt bra så det gjorde inget att se den en gång till. Hade glömt mycket av den också!

Annandagen, det vill säga igår, var det dags att packa ihop alla saker för att sedan åka hemåt Ramsele.
När vi kom hem tog vi in alla saker. Tommy och Albin gick bort till Albins farfar i förväg så att jag fick plocka lite för mig själv. Tömma kattlådan, packa upp och sortera alla saker osv. Gjorde mig i ordning och for bort till svärfar där det var hockey på teven som gällde. Dom hade ätit julmat, men den var vi lite le vid det här laget, så efter hockeyn beställde vi pizza att ta med hem. Jim kom och gjorde oss sällskap. Sedan åkte Tommy & Jim iväg för att umgås med vänner och dricka lite öl. Jag mådde gott här hemma i min ensamhet...

Idag har vi inte heller gjort många knop, även om det skulle behövas. Är så trött & slut och har nog fortfarande förkylningen i kroppen. Har ont i huvudet när jag vaknar och under dagen, även snorig, nysig och ont i halsen. Albin är inte heller bra än, han är snorig och har fortfarande den där slemhostan (mest på nätterna) trots Mollipect. Jag tog mig ett bad med Albin under kvällen, sorterade mer av hans nya saker, fixade middag, plockade undan och så satte vi ihop hans nya spis. Albin fick även följa med Tommy på jobbet en sväng för att titta på lastbilar, det uppskattas alltid!

Efter att Albin hade somnat gottade vi oss med lite chips, dipp och cola i sängen framför en film. Tommy slocknade bara någon sekund efter filmens slut medan jag suttit fastklistrad vid datorn. Har äntligen fått iväg min beställning hos Gina Tricot, efter lite klatrande. Några plagg åt mig själv! Så nu längtar jag tills dom kommer för det är verkligen behövligt...
Detta blev ju ett väldigt långt inlägg, men så kan det bli när man inte skrivit på några dagar. Hoppas ni alla haft en lika bra jul som oss. Nu får vi se fram emot Nyårshelgen och mera mys ♥


Lite bilder från julafton


Världens bästa tomte!


Tomten med den minsta tomtenissen i knät - sötaste Hugo.


Mina finklädda älsklingar!


En stilig pappa som står och kockar!


En gammal mormor som mår gott i soffan.


En gravid och julfin svägerska!


Busiga grabbar, men väldigt kramgoa!


Även här :)


Kommentarer
Postat av: Nettan - Irene Panik på FL

Hittade hit via familjeliv...

Kul att se alla bilder på din blogg, fanns en del "kändisar" att titta på (Oliver, Rasmus och Oppes gravida Malin som går/gick på samma föräldrautbildning som oss)

Ni verkar ha haft en härlig jul..

Passar på att önska er en god fortsättning på december och ett riktigt gott nytt år...

2009-12-28 @ 05:36:24
URL: http://nettans.blogg.se/
Postat av: M.

Lät ni som hade haft en riktigt skön jul med många fina klappar :) Ska ni förlova er?:) Grattis isf!:D



Ja de vore kul å ses:)

2009-12-28 @ 10:55:15
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0