December

Nu har vi gått in på en ny månad, igen. Månaderna bara springer iväg, men detta är ju mysigaste månaden på året. Jag är inget fan av vinter annars, men älskar julen och allt som hör till. Har inte riktigt fått till det så juligt här hemma än, mer än adventstakar i fönstren. Men det beror lite på att jag ska beställa lite saker. Och att jag behöver fler timmar på dygnet, hur man nu kan fixa det? Det är ju inte sån brådska än heller... Natten till idag sov jag väldigt gott när jag väl sov. Synd bara att mitt lilla hjärta är sjuk, han låg och hostade till och från hela natten. Skjutsade honom till dagmamman halv nio i morse. Strax efter skulle dom bege sig till kyrkis, så han skulle vara där med dom idag, utan mamma. For och handlade när ica hade öppnat. Helt otroligt att det kan vara så skön känsla bara av att gå runt själv i lugn och ro på en vanlig affär. Tror jag var där i 40 minuter, men så handlade jag också! Köpte bland annat en svart liten halmbock, ett svart ris med lysen i, 4 stycken söta små glöggmuggar och en massa annat smått och gott. Hemma väntade en sovande karl som kom hem halv fyra på morgonen. Vi fikade lite och jag fixade med mitt nya fina pynt. Sedan åkte vi till kyrkis för att hämta våran son. Fick världens chock, han såg oss men brydde sig knappt utan fortsatte bara gå omkring. Positivt tycker vi såklart! Det hade tydligen gått jättebra idag och det känns väldigt skönt. Tommy for iväg på jobbet vid ett, så då blev vi ensamma. Vilade en stund, lekte, åt pölsa med potatis till middag och hade besök av Malin ikväll. Vi busade, fikade, surrade en massa och tittade på Plastikkirurgerna & Desperate Housewives. Väldigt trevligt må jag säga! Nu har älsklingen precis kommit hem från jobbet och lagt sig, Albin bökar på här i sängen och hostar. Så jag ska väl lägga huvudet på kudden och börja blunda jag med, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica H

Nämen inte kan du väl lämna hos dagmamman om han är sjuk!

Dels för hans skull och så han inte ska smitta de andra barnen...

2009-12-02 @ 06:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0